L' any 1981, l'obra social de la desapareguda Caixa Terrassa va crear el Concurs de Dibuix Escolar que portava el seu nom, obert a la participació dels alumnes de les escoles de primera i d'educació especial de tot Catalunya. La Fundació Antigues Caixes Catalanes el segueix organitzant, amb les mateixes característiques, ara amb el nom de Concurs BBVA de Dibuix Escolar i el suport d'aquesta entitat financera.
Aquest any, els participants han d'il·lustrar algun dels "Sis contes de sempre", escrits per Júlia Prunés, actualitzant els clàssics populars. Són "En Patufet" (tema del conte: la sobreprotecció i l'autosuperació), "La Caputxeta Vermella" (les diferents versions d'un fet), "Els Tres Porquets" (cooperació i respecte pel medi ambient), "Dracs, Llops, Bruixes i Gegants" (prejudicis i diversitat), "En Pere sense Por" (la por) i "La Rínxols d'or" (la cura del medi ambient).
Termini fins al 14 de febrer
Cada escola ha de seleccionar els contes que treballarà i les categories. I ha de fer una tria previa, ja que pot presentar a concurs fins a un màxim de dotze il·lustracions (un dibuix per cada conte i categoria). Les d'educació especial poden presentar-ne un màxim de dos.
Els dibuixos s'han de fer arribar, per correu o presencialment, a qualsevol oficina BBVA, o a la seu de la FACC abans del 14 de febrer. S'atorguen un total de 36 premis (un primer, un segon i un tercer per cada conte i categoria) per a les escoles d'educació primària, i tants premis com escoles participin per a les escoles d'educació especial. Els treballs premiats seran publicats com a il·lustracions del llibre de "Sis contes de sempre".
L' acte de lliurament de premis tindrà lloc el 9 de maig de 2020, al Centre Cultural Terrassa.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Terrassa crida a la convivència en una Diada entre el record del 1976 i l'amnistia: "Catalunya ha de ser de totes i tots" Pilar Màrquez
-
Terrassa Xavi Coral recorda l'11-S, 25 anys després: “Amb les xarxes socials, hagués estat molt més difícil d’informar” Arnau Fort
-
-
-
Terrassa El clam per un Portal de Sant Roc més verd i sense pàrquing: “És un espai perfecte per omplir d’arbres” Alejandro García
Publicat el
16 d’octubre de 2019 a
les 21:19
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Tres espais d’il·lusionisme a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
El repte de la narrativa lliure als Amics de les Arts
-
Cultura i Espectacles
Neix El Fraq, un festival de música urbana a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
Actuació de Farruquito a Terrassa: "Ens veiem aviat per aquí"
-
Cultura i Espectacles
A Terrassa es pot sentir el primer Rèquiem de Montserrat
-
Cultura i Espectacles
Tota una vida pintant: "Sento frustració en acabar una obra. Mai estic content"