"Expresso els sentiments de les persones a través de la seva mirada", diu Gemma Verdaguer (Terrassa, 1957), com a lema del seu treball pictòric. "Mirades" es diu la seva primera exposició individual, i a les dinou obres que la formen, realitzades al llarg de l'últim any, hi podem veure les de familiars i amics, i també les de John Lennon, Bob Marley, Jack Nicholson i algunes celebritats més. Les primeres, fetes al natural, les altres basant-se en fotografies. Totes del mateix format, 50 per 60 centímetres, i elaborades amb pintura pastel, "que és molt agraïda", combinada sovint amb oli aquarel·la o altres materials. Verdaguer fa set anys que s'hi va posar, amb el pinzell, els colors i la voluntat de pintar. "Era una assignatura pendent. De petita ja m'agradava molt el dibuix i la pintura. Hauria volgut estudiar belles arts, però els meus pares s'hi van oposar", recorda. Una situació d'atur li va donar l'oportunitat d'aprendre i de fer un intent en la pràctica artística, en la que ha tingut continuïtat. "La gaudeixo molt."
Rostre
I gairebé sempre amb els rostres com a tema. "Fins i tot quan vaig a veure exposicions, em fixo sobretot en els retrats, en les cares, i no en el paisatge. És sempre allò que m'interessa. Els sentiments, les emocions que afloren en les mirades. No només les de les persones, també he pintat gossos i gats."
Curiosament, abans d'aquesta primera exposició al bar-restaurant Cal Felip, l'única obra que Gemma Verdaguer que el públic ha pogut veure és un tema de flors. El quadre amb el que va guanyar un accèssit al concurs "Flors de maig" del Centre Cultural el Social.
Exposició: "Mirades"
Artista: Gemma Verdaguer
Lloc: Cal Felip
Dates: Fins al 20 de gener
ARA A PORTADA
-
-
-
Reunió entre l'Ajuntament i els veïns de la Cogullada per millorar la mobilitat i la recollida de residus Redacció
-
Nova temporada de la FACT a Terrassa: Xiula, Ara Malikian, Llach i "Cançó d'amor i de guerra" Javier Llamas
-
Les matemàtiques marquen les PAU 2026: “No havíem pogut practicar aquest tipus d’exercicis” Arnau Fort
Publicat el
23 de desembre de 2020 a
les 20:49
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles
Alumnes de Terrassa que fan cinema a l’aula
-
Cultura i Espectacles
Soul, funk, blues i el que calgui a Terrassa
-
Cultura i Espectacles
A Vallparadís també hi ha una mar
-
Cultura i Espectacles
Què fer a Terrassa aquest cap de setmana: 12, 13 i 14 de juny
-
Cultura i Espectacles
Us imagineu que plou aquest diumenge només a una plaça de Terrassa?
-
Cultura i Espectacles
Sama Quartet, talent jove amb connexió espiritual a Terrassa