'Ajuntament de Terrassa ha anunciat la cancel·lació definitiva de la Festa Major de 2020, prevista del 3 al 8 de juliol. La pandèmia de coronavirus i les restriccions associades aconsellen suspendre bona part de les activitats populars de la festa, moltes d'elles multitudinàries. La decisió municipal s'afegeix a la que van prendre fa alguns dies els ajuntaments de Rubí i Sant Cugat, que van anunciar la no celebració de les seves festes majors.
El govern no s'ha plantejat la possibilitat d'aplaçar la celebració de la gran festa de la ciuta en dates posteriors. "La Festa Major és per Sant Pere i no pot ser en un altre moment", comentava ahir l'alcalde, Jordi Ballart.
Per no trencar la tradició, però, l'Ajuntament ha anunciat el disseny d'un programa d'activitats "simbòliques o virtuals" que no vagin associades a cap tipus de contacte personal. Es farien durant el calendari de Festa Major, entre el 3 i el 8 de juliol. Sobre la taula hi ha la possibilitat de "salvar" elements clau de la festa com el pregó o el Capgrós.
A la tardor no hi haurà Festa Major, però l'Ajuntament treballa en el projecte d'una Festa de Retrobament que permeti a la ciutadania celebrar conjuntament la fi del confinament, sempre que les circumstàncies i la normativa ho permetin. El projecte està per perfilar, però inclouria un homenatge ciutadà als treballadors dels serveis essencials (hospitals, residències, botigues d'alimentació, transportistes, policies, etc.) i també un acte popular de comiat als terrassencs que han perdut la vida víctimes del coronavirus. "Les famílies no els poden acompanyar en un moment tan dur ni es poden acomiadar. Creiem que pot ser un gest de la ciutat amb ells i en record dels difunts", comenta l'acalde Jordi Ballart.
En paral·lel, la Festa de Retrobament inclourà un seguit d'activitats que tindran les entitats de cultura popular i tradicional com a protagonistes. L'objectiu és que la ciutat
recuperi l'ambient de festa i que sectors com el de la restauració, molts dels quals salven la temporada per Festa Major, puguin rescabalar part de la facturació perduda al juliol.
El programa d'aquesta Festa de Retrobament es concretarà a mesura que es conegui el calendari de desescalada del confinament i un cop s'autoritzin la sortida al carrer i especialment les celebracions col·lectives.
L
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa El PSC condiciona el suport al pressupost a aturar la venda de dos solars de Foment: “És inadmissible” Pilar Màrquez
-
Terrassa Esportistes que s'han fet "influencers": "Estic tot el dia fent aquesta feina" Jordi Guillem
-
-
Terrassa La Marató de donació de sang de Terrassa celebra 20 anys amb quatre jornades de crida als donants Arnau Fort
Publicat el
15 d’abril de 2020 a
les 21:29
Notícies recomenades
-
Terrassa
La Fundació Vallparadís posa el focus en la intel·ligència artificial i les cures
-
Terrassa
Mor als 56 anys, el sotsinspector José Luis Fernández García, referent de la policia de proximitat a Terrassa
-
Terrassa
L’excap d’Urbanisme Pere Montaña adverteix de la necessitat de preveure nous serveis davant el creixement de Terrassa
-
Terrassa
Positivo Man celebra una dècada a la Font Vella amb una gran festa: "Passaran moltes coses a dins"
-
Terrassa
A la venda Can Minguet, la casa amb forma de masia en plena ciutat: "És una llàstima que es perdi"
-
Terrassa
La recollida selectiva es manté al 44%, lluny de l’objectiu europeu