Terrassa es queda sense el nou Grau en Medicina fins al 2027

La UPC no en descarta el projecte, però de moment, l'ajorna i no començarà aquest proper curs 2026-2027, tal com estava previst

Publicat el 15 d’octubre de 2025 a les 11:26
Actualitzat el 15 d’octubre de 2025 a les 12:01

La Universitat Politècnica de Catalunya ha decidit ajornar momentàniament el nou Grau en Medicina a Terrassa, previst incialment per a posar-se en marxa el proper curs 2026-2027. Fonts de la mateixa universitat confirmen al Diari de Terrassa que "aquest nou Grau no començarà al 2026, i que ara s'està estudiant per a desenvolupar-se de cara al curs 2027-2028". El nou equip directiu, encapçalat per Francesc Torres, està valorant el projecte. La UPC havia anunciat l'inici d'aquests estudis amb 50 places per al curs proper curs. L'Agència per a la Qualitat del Sistema Sanitari (AQU), que és qui ha d'avaluar la proposta i fer un informe al respecte, hauria fet arribar diverses recomanacions al centre universitari, i a partir d'això la UPC treballa per poder oferir el grau de cara al curs 2027-2028.

El passat febrer s'anunciava la proposta de fer aterrar la Medicina a Terrassa, concretament a la Facultat d'Òptica i Optometria (FOOT) de la UPC, mentre es buscava l'espai definitiu per a establir-ne la facultat pròpia més a prop del campus universitari de Terrassa. D'aquesta manera, la FOOT es passaria a denominar Facultat de Ciències de la Salut. Un dels grans objectius d'aquesta iniciativa era explorar i establir sinèrgies entre l'enginyeria, on Terrassa és puntera gràcies a l'Eseiaat, i la medicina.