
Espanya s'estrena perdent amb els Estats Units al torneig Paralímpic de bàsquet
El combinat que prepara Abraham Carrión s'ha vist superat per 56 punts a 66 en un duel inaugural en què l’egarenc Jordi Ruiz ha anotat 9 punts

- Auditories energètiques a set empreses del Vallès
Ara a portada

- Jordi Guillem
- Redactor a Diari de Terrassa
Publicat el 29 d’agost de 2024 a les 20:23
Actualitzat el 29 d’agost de 2024 a les 20:26
La selecció masculina dels Estats Units és la gran dominadora del bàsquet en cadira de rodes a nivell mundial. A la selecció espanyola li han tocat els nord-americans com a primer rival en aquests Jocs Paralímpics de París 2024. En un matx que ha resultat més equilibrat del que s’esperava, els homes d’Abraham Carrión han perdut per 10 punts de diferència: 56-66.
El jugador terrassenc Jordi Ruiz, que està vivint a la capital francesa els seus tercers Jocs Paralímpics, ha anotat 9 punts en aquest duel inaugural. És un dels quatre integrants de la selecció que més minuts ha estat en pista, concretament 25’51”. Ha signat un excel·lent percentatge de 4 de 12 en llançaments de camp, amb un 3 de 10 en tirs de dos punts i un 1 de 2 en els llançaments triples. Va capturar dos rebots defensius i cap ofensiu.
El màxim anotador del conjunt espanyol ha estat Ignacio Ortega, autor de 17 punts. El de Can Jofresa ha estat el segon màxim encistellador, empatat a 9 punts amb els seus companys Alejandro Zarzuela i Manuel Lorenzo. El també terrassenc Raúl Elía ha desenvolupat la funció de cap d’equip. També per a ell, els de París són també els tercers Jocs Paralímpics.
El primer quart ha estat marcat per la igualtat. Els espanyols s'han quedat a només un punt de distància dels americans (17-18). Ha continuat la igualtat al segon parcial (12-14). Al descans, Espanya perdia només per tres punts de diferència (29-32) i semblava tenir els de Robert Taylor al seu abast.
