L'Escola Sant Josep de Terrassa afronta aquest curs un projecte de molt interès i ambiciós. Lidera un treball d'àmbit europeu sobre com prevenir, diagnosticar i treballar la dislèxia, una disfunció que afecta la lectoescriptura i que genera dificultats en l'aprenentatge. El col·legi té com a socis centres i institucions educatives de Portugal, Bulgària, Grècia, Turquia i Letònia. El pla de treball, que té una durada de dos anys, va començar al desembre amb una reunió de tots els participants a la ciutat de Rezekne (Letònia). Allí, els socis van definir quatre fases. La primera és fer una investigació en l'àmbit general sobre la situació de la dislèxia a cada país participant per aprofundir després en els currículums escolars i en les normatives. A la segona es crearà un Kit d'eines i recursos per a ajudar als alumnes, famílies i mestres a detectar i abordar aquest problema. Aquest Kit es farà en anglès però també en cada un dels idiomes del país dels socis.
Un gran repte
Enllestides aquestes dues primeres, arribarà el moment d'implementar les eines i els recursos a les aules dels centres de la xarxa implicada per assajar resultats i veure l'efectivitat. I un cop fet això caldrà fer-ne difusió a les comunitats educatives i altres, perquè l'objectiu final és què el material estigui a l'abast dels centres educatius de manera primordial.
Una de les mestres de l'Escola sant Josep que està al davant del projecte europeu, batejat com a Predys i que porta el signe d'Erasmus +, és Glenda Prados i Gutiérrez, qui l'ha qualificat de gran repte. "Estem molt il·lusionats perquè és un tema que preocupa a les aules i a les famílies i hi ha pocs recursos. Però a la vegada també som conscients que és una gran responsabilitat, sobretot per nosaltres que som una escola d'infantil i primària i, per tant, petita. Però tota la comunitat s'ha bolcat i és un estímul".
La Glenda creu que el projecte és necessari en la mesura que el problema existeix. "Casos de dislèxia a les escoles és trobem contínuament però se solen diagnosticar tard. El motiu és perquè el problema passa desapercebut fins que els nens no aprenen a llegir i a escriure. Això vol dir que poder hi ha dificultat d'aprenentatge quan són petits però no es fa visible fins que han de llegir o escriure. Els símptomes són que no es llegeix ni s'escriu bé; que en fer l'exercici es mengen lletres o síl·labes però, és clar, això a pàrvuls no es pot veure".
Orfes
I davant d'aquesta situació, diu que se senten orfes. "Ara per ara no hi ha normatives de com actuar ni recursos per donar als alumnes que tenen la dificultat. El què fem és que quan detectem el problema, estudiem el cas i fem la derivació als serveis educatius específics". La Glenda confia que el projecte pretén resolgui les carències. "L'objectiu és que hi hagi una guia d'orientació i assessorament i recursos".
El problema de la dislèxia escolar, fonamentalment, també afecta els altres països participants. La mestra ha manifestat que "no sabem per què hi ha aquest buit".
Aquesta és la tercera vegada que l'Escola Sant Josep de Terrassa participa en un projecte europeu educatiu Erasmus+ però la primera vegada que és el soci coordinador. Enguany també estan implicats en el projecte Kross sobre educació viària i fa un any van participar en el projecte de lectura "Dream a little dream".
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa David Carballo, creador de l'escultura amb què Plex va sortir a la "Velada del Año": "Hi ha dos influencers que ja m'han contactat per a la propera edició" Alejandro García
-
Terrassa Un ferit per un tret a Ca n'Anglada: els Mossos busquen l'autor de l'agressió Pilar Màrquez
-
Terrassa Terrassa renova el Pacte per a l’Accessibilitat amb l’avís que queda molta feina a fer Pilar Màrquez
-
Publicat el
08 de gener de 2020 a
les 20:40
Notícies recomenades
-
Terrassa
FGC interromp la circulació en un tram de la línia Barcelona-Vallès durant 13 dies
-
Terrassa
Troben mort a en José, veí de Terrassa desaparegut a Sant Cugat
-
Terrassa
Terrassa consolida la connexió entre universitat i empresa amb la cinquena jornada de coneixement i tecnologia
-
Terrassa
La sèrie de Carles Porta "33 días" té segell terrassenc
-
Terrassa
La pluja fa la guitza als Minyons de Terrassa a les Santes de Mataró
-
Terrassa
Quins són els punts més calents de Terrassa?