Més d'un milió i mig de conductors catalans presenta deficiències en ametropia (miopia o hipermetropia), el que dificulta que vegin amb nitidesa senyals o marques viàries, així com el càlcul correcte de distàncies de seguretat o la velocitat d'altres vehicles, alterant-se, per tant, els temps de reacció. El 13% presenta dificultats de visió en condicions òptimes d'il·luminació, percentatge que puja al 36,5% amb baixa il·luminació. Davant un enlluernament, el 46% triga més de 20 segons en recuperar totalment la visió central i el 26% presenta deficiències en vista lateral.
Aquests són alguns dels resultats del macro estudi realitzat a 1.215 conductors a Catalunya per Essilor, companyia líder mundial en lents oftàlmiques, la Fundació per a la Seguretat Viària (Fesvial), i l'Institut de Trànsit i Seguretat Viària (Intras) de la Universitat de València, amb la col·laboració de Cepsa i avalat pel Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya (Coooc).
Aquesta iniciativa s'emmarca en l'acord global entre Essilor i la Federació Internacional de l'Automòbil (Fia) per a conscienciar als conductors sota el lema "La seguretat viària comença per una bona visió". Es va posar en marxa l'any passat i consisteix, d'una banda, en un estudi d'opinió sobre hàbits, creences i actituds sobre la visió i conducció i, d'una altra, en la investigació per a aprofundir i conèixer realment l'estat de la salut visual dels conductors catalans.
Proves de diagnòstic
Per fer l'estudi s'han mesurat capacitats vitals per a la conducció tan rellevants com l'agudesa visual binocular des de lluny, la sensibilitat al contrast, la capacitat de recuperació davant un enlluernament, la percepció cromàtica i el camp visual, entre altres variables, amb la col·laboració de Cepsa cedint les seves estacions de servei per a poder desenvolupar les proves. Es tracta de l'estudi de major dimensió amb proves de diagnòstic fet a conductors en carreteres catalanes del qual es tingui constància.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
Publicat el
27 de novembre de 2019 a
les 21:15
Notícies recomenades
-
Comarca
L’aufrany consolida la seva recuperació a Sant Llorenç amb el tercer any consecutiu d’anellament de polls
-
Comarca VÍDEO | Conducció temerària desafiant la policia
-
Comarca
Rellinars recupera el tradicional “Pa amb vi i sucre”
-
Comarca
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Collserola i mantindran dotacions a la nit per "deixar-lo rematat"
-
Comarca
La Primitiva cau a Rubí
-
Comarca
L'R4 i l'R8 recuperen el servei al tram des de Martorell fins a Rubí i Molins de Rei