L’Arrabassada és la carretera més perillosa de Catalunya
El RACC la considera especialment arriscada per a les motos
- L’Arrabassada és la carretera més perillosa de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Noelia Fernández, millor xef jove de Catalunya 2026: "Representar la cuina catalana a Europa no és només un títol, és portar la nostra cultura al món" Arnau Fort
-
Ara es triguen quatre minuts més a anar de Terrassa a Barcelona en Rodalies que l'any 2000 Aketza Martín
-
-
FOTOS | El Via Crucis ret homenatge al patiment de Jesús pels carrers del Centre de Terrassa Lluís Clotet
-
Publicat el
18 de desembre de 2023 a
les 19:29
La carretera de l’Arrabassada (BP-1417), que connecta Sant Cugat i Barcelona pel Parc Natural de Collserola, torna a ser catalogada com la carretera més perillosa de Catalunya. Així ho assenyala l’estudi EuroRAP, presentat ahir pel RACC i que es fixa en el trienni 2020-2022, amb una mitjana de 3,7 morts cada any. Aquesta via resulta també el tram amb major sinistralitat del país per a les motos. En el 91% dels accidents globals hi està involucrada, com a mínim, una moto.
Sant Cugat recull també el segon tram amb més accidents de bicicleta, només per darrere de la N-340 a Cervelló. Es tracta de la BP-1413, que connecta Cerdanyola amb Can Magí. L’informe destaca l’alta sinistralitat de B-30 entre Sant Cugat i Barberà i en la C-58 entre Terrassa i Barcelona.
Els deu trams més perillosos són: la carretera de l’Arrabassada, la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona, i la BV-5001, entre Martorelles i Vilanova del Vallès, amb risc molt alt. A continuació hi ha la BV-1201 entre Olesa i Castellbisbal, la GI-641 entre Torroella de Montgrí i l’Estartit, la C-63 de Lloret a Vidreres, la TP-7225 de Reus al Morell, la C-243a de Sant Sadurní a Vilafranca, la C-13 de Lleida a la Sentiu de Sió, i la BP-2151 de Sant Sadurní a Sant Pere de Riudebitlles, amb risc alt.
Hi ha tres carreteres que ja no surten al llistat de les 10 amb major risc: la BP-1432 de Sant Feliu de Codines a l’Ametlla, la BV-1221 de Terrassa a Matadepera i la BV-5224 de Manlleu a Torelló.
Notícies recomenades
-
Comarca
Intervenen 554 plantes de marihuana en un cultiu d’interior d’un habitatge de Sant Llorenç Savall
-
Comarca
Distingeixen la feina de tres bombers voluntaris de Viladecavalls
-
Comarca
Nous pisos públics a Ullastrell i Vacarisses
-
Comarca
Prova pilot per millorar la recollida de material tèxtil a Rubí
-
Comarca
L'Ajuntament de Rubí portarà el de Sant Cugat als tribunals per la reparació del pont de l’avinguda de Gaudí
-
Comarca
Detecten sis nous casos de pesta porcina a la zona d’alt risc