Terrassa demana ajuts a l'ACA per netejar el torrent de Vallparadís i la riera del Palau
Els dos projectes que opten a subvencions tenen un import d'execució superior als 120.000 euros
- Terrassa demana ajuts a l'ACA per netejar el torrent de Vallparadís i la riera del Palau
ARA A PORTADA
-
-
Comencen les obres per reparar amb injeccions de resina els assentaments de la plaça del Gas Pilar Màrquez
-
-
Aquí teniu el primer llibre-guia de bèsties de Terrassa: "Són com nosaltres, una gran família" Javier Llamas
-
Rafel Comes, Medalla d’Honor de la Ciutat: “Sempre he intentat ser autoexigent i rigorós amb la història” Arnau Fort
Publicat el
08 de febrer de 2022 a
les 15:11
L’Ajuntament de Terrassa ha presentat dos projectes a la convocatòria d’ajuts de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) per per tal que els ens locals puguin fer actuacions de manteniment i conservació de lleres urbanes de rieres i torrents per garantir, d'aquesta manera, el flux d’aigua en cas d’avinguda.
Els dos projectes que opten a les subvencions són per a la neteja i conservació del tram urbà de la riera del Palau, en la zona compresa entre els jutjats i el gual de l’autopista C-58; i la neteja de vegetació de dos trams del torrent de Vallparadís, situats al nord i sud de la ciutat.
El tram urbà de la riera del Palau, situat entre els jutjats i el gual de la C-58, té una longitud de 1,49 km i, en aquest cas, es preveu retirar la vegetació que obstaculitza el pas de l'aigua, com són els esbarzers, eliminar els arbres morts, erradicar la canya
americana, ja que és una espècie invasora, i replantar amb plantes autòctones. El pressupost d'execució és de 96.416 euros i el termini màxim és de tres mesos.
Pel que fa els dos trams del torrent de Vallparadís, sumen un total de 352 metres de longitud i estan situats en dos punts diferents del terme municipal. El primer està al nord, a l'alçada del camí de Can Carbonell i la B-40 i, en aquest lloc es retirarà l'abundant vegetació que hi ha i que dificulta el pas de l'aigua. En el segon, situat al sud del terme municipal, s'eliminarà la gran quantitat de canyissars que hi ha i que poden provocar problemes de desguàs al torrent i riera avall. El pressupost d'execució d'aquest projecte és de 24.764 euros i el termini màxim de les obres és de dos mesos.
La convocatòria de l'ACA a la qual s'han presentat és de dues línies d’ajuts per realitzar actuacions de manteniment i conservació de lleres en trams urbans, amb una dotació de 3,3 milions d’euros.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El projecte del portal de Sant Roc avança tot i l’oposició ecologista
-
Terrassa
La Sindicatura de Comptes avala la garantia del servei d'aigua a Terrassa
-
Terrassa
La Farmàcia Magaña celebra els seus 50 anys: "La gent no només ve pels medicaments, busquen consells"
-
Terrassa
Un Sant Joan sense por: Terrassa torna a repartir calmants naturals per a gossos i gats
-
Terrassa
Primer dia del tall al trànsit del carrer d’Arquimedes, que durarà vuit mesos
-
Terrassa
Cap de setmana de doblet i estrenes per als Castellers de Terrassa a Barcelona