- Un pla per a 33.000 joves de Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de desembre de 2022 a
les 13:15
L’Ajuntament de Terrassa ha presentat aquest dimecres el Pla Local de Joventut de Terrassa (PLJ), que el govern municipal té previst elevar al Ple ordinari de desembre. El document recull i defineix els objectius, les línies estratègiques i accions que han de configurar les polítiques locals de Joventut fins al 2026 substituint l'actual pla, que és del 2017. El consistori destaca que la finalitat del PLJ és "oferir als i les joves millors condicions en el desenvolupament dels seus projectes vitals, garantint la igualtat d'oportunitats i afavorint l'exercici de la ciutadania activa". El pla s'adreça a un segment de població format per més de 33.000 persones.
La regidora de Joventut, Ona Martínez, ha indicat que el document se centra en els àmbits de l’emancipació i l’autonomia: "Les conclusions de la diagnosi del pla assenyalen molt clarament que el jovent actual es troba davant un món laboral exigent i precari, un mercat de l’habitatge de difícil accés i un sistema educatiu amb diverses mancances. Tot plegat, factors que juguen en contra de l’emancipació i l’autonomia de les persones joves. Cal, doncs, prioritzar aquests àmbits d’actuació, i encara més amb unes previsions de futur a nivell global que no conviden a l’optimisme".
Martínez ha anunciat que a principis de l’any vinent està previst portar al Ple municipal el Pacte per a l’Emancipació Juvenil i, tot seguit, oferir-lo a diferents entitats i organitzacions "buscant un compromís de ciutat per afavorir el pas a la vida adulta de milers de persones joves que cada vegada ho tenen més difícil".
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
La Ludwig Band es reconcilia amb Terrassa davant d'una Plaça Vella entregada
-
Terrassa
Una tarda de circ per quedar-se amb la boca oberta
-
Terrassa
L’Espai Vapor, capital de l’escena independent
-
Terrassa
Terrassa es bolca al carrer en una Festa Major massiva
-
Terrassa
Serrallonga torna a saquejar Terrassa amb humor, sàtira i trabucs
-
Terrassa
La plaça de Didó es consagra com la gran discoteca de Festa Major de Terrassa