Demanen la destitució de la directora d’un institut de Rubí
Comarca
Ha instaurat un lideratge “poc democràtic”, segons han denunciat els sindicats
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
Publicat el
29 de febrer de 2024 a
les 18:04
Actualitzat el
29 de febrer de 2024 a les
18:05
Diversos sindicats han denunciat que la directora de l’Institut Duc de Montblanc de Rubí ha instaurat un lideratge “poc democràtic” i poc dialogant que ha comportat també “coaccions” a docents que han expressat discrepàncies. Per això, han reclamat la seva dimissió o la destitució per part del Departament d’Educació. Segons han fet públic aquest dijous la CGT, la Intersindical i la COS, l’actual directora, amb el suport de la inspecció, ha instaurat un estil de lideratge “que mina la democràcia interna i inhibeix el diàleg” amb el professorat. En relació al pronunciament d’aquests sindicats, la inspecció educativa està fent seguiment del conflicte que plantegen, han indicat a l’ACN fonts del departament.
Els sindicats lamenten que aquesta manera d’actuar ha deteriorat el clima laboral, caracteritzat per “la desconfiança i el menysteniment” cap a part del personal docent i un “ambient de por”. Segons els sindicats, el conflicte ha anat a més durant l’últim curs i mig. Han assegurat que durant aquest temps també han viscut manca de previsió en la gestió del centre, amb constants canvis de plantilla que han afectat negativament el funcionament de l’institut. Tot i això, han destacat la professionalitat i dedicació del personal docent.
Per als representants dels treballadors, la situació és “insostenible” i ha tingut repercussions greus, com la dimissió el curs passat de l’anterior equip directiu i de diversos coordinadors. També han relatat baixes laborals per ansietat.
Davant d’això, han reclamat una resposta urgent del Departament d’Educació. En concret, reclamen la dimissió o la destitució de la directora. Els representants sindicals s’han ofert a participar de qualsevol iniciativa de diàleg que es pugui posar en marxa per solucionar el conflicte.
Els sindicats han afirmat que en l’arrel del problema hi ha el decret de plantilles, que “possibilita que les direccions dels centres prenguin decisions arbitràries, amb estils autoritaris”, acostant-se al funcionament d’una empresa privada.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Comarca
L’aufrany consolida la seva recuperació a Sant Llorenç amb el tercer any consecutiu d’anellament de polls
-
Comarca VÍDEO | Conducció temerària desafiant la policia
-
Comarca
Rellinars recupera el tradicional “Pa amb vi i sucre”
-
Comarca
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Collserola i mantindran dotacions a la nit per "deixar-lo rematat"
-
Comarca
La Primitiva cau a Rubí
-
Comarca
L'R4 i l'R8 recuperen el servei al tram des de Martorell fins a Rubí i Molins de Rei