GasGas invertirà 5,7 milions d’euros en una nova planta a Terrassa
Diners
La companyia de motocicletes crearà 40 llocs de feina a la ciutat
- GasGas invertirà 5,7 milions d’euros en una nova planta a Terrassa
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa Pilar Màrquez
-
Terrassa Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa Redacció
-
Terrassa Alerta vermella a Terrassa: l'onada de calor amenaça amb batre rècords històrics Joan Muñoz | Arnau Fort
-
-
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el
08 de novembre de 2021 a
les 13:04
Actualitzat el
25 de novembre de 2021 a les
10:57
La companyia de motocicletes GasGas, especialitzada en trial, invertirà 5,7 milions d'euros en una nova planta a Terrassa de 2.000 metres quadrats que suposarà la creació de 40 llocs de feina, tant en la fabricació com en el centre d'R+D vinculat al desenvolupament de models de trial. El nou centre estarà ubicat al carrer de Pisuerga i té previst iniciar la producció el segon trimestre de 2022.
D'aquesta manera, el grup austríac Pierer Mobility, integrat per GasGas, KTM i Husqvarna Motorcycles & eBikes, reforça la seva presència a Catalunya amb la construcció d'una instal·lació d'última generació. Aquesta serà la primera planta de fabricació europea situada fora d'Àustria com a filial 100% del grup, ubicada en un espai, al polígon industrial Santa Margarida, que també acollirà les àrees d'R+D, de compres, d'atenció al client i de Motosport.
El primer producte de la nova planta serà la gamma completa de motocicletes trial GasGas. Segons ha explicat el director general de la companyia, César Rojo, la nova fàbrica produirà 5.000 unitats anuals. La previsió, però, és començar amb una producció de 3.000 l'any 2022.
Les obres van a càrrec de l'estudi d'enginyeria i arquitectura terrassenc DSL.
El Departament d'Empresa i Treball té previst destinar fins a un màxim de 500.000 euros en ajuts directes a la inversió, a la contractació de personal i a les despeses operatives del primer any de funcionament de la nova activitat, "d'acord amb els criteris de concurrència competitiva establerts en l'instrument de suport als projectes de reindustrialització".
Segons el titular del departament, Roger Torrent, aquest projecte exemplifica l'interès de la Generalitat de Catalunya per atraure inversions que ajudin "a reindustrialitzar al país amb iniciatives de futur que aporten valor afegit, que dinamitzen el nostre sistema productiu i que ofereixen ocupació de qualitat amb llocs de treball estables". En aquest sentit, el conseller ha assegurat aquest dilluns que l'automoció és un sector estratègic i que des de l'administració se l'acompanyarà perquè avanci cap a la transformació cap a una mobilitat verda.
Núria Marín, tinenta d'alcalde de Promoció Econòmica i Projecció de la ciutat, ha explicat que Terrassa posa al servei d'ocupació municipal a disposició de GasGas per tal de trobar els perfils més adequats per ocupar aquestes noves 40 places. Per a Marín, la inversió de l'empresa de motocicletes a Terrassa és una "excel·lent notícia" que ajudarà a consolidar l'activitat de distribució i recanvis que KTM ja fa des del mateix polígon on s'ubicarà la nova planta. A més, el fet que incorpori també una àrea d'R+D ajuda a consolidar Terrassa com a "puntera en innovació".
Per la seva banda, César Rojo, director general de GasGas, ha destacat que no només es crearan 40 llocs de feina directes, sinó que la nova planta contribuirà també a la creació de més de 500 llocs de feina indirectes i "a unes compres a proveïdors locals de més de 4 milions d'euros". Rojo ha assenyalat també la importància de l'arribada de KTM a Terrassa el 1999 i la seva presència a la ciutat des d'aleshores perquè Pierer Mobility hagi decidit invertir ara en una nova planta de GasGas a la ciutat. "Això, juntament amb el suport que ens han ofert la Generalitat i l'Ajuntament de Terrassa des del primer moment ha estat clau", ha assegurat. "Farem una fàbrica del segle XXI, respectuosa amb el medi ambient, un referent en eficiència i en modernitat", ha afirmat.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Fluidra i Ignion, entre les empreses catalanes més disruptives del 2026
-
Diners
Cirsa emetrà bons sènior garantits per 500 milions d'euros
-
Diners
El Cel de les Oques i Masia Can Ametller, exemples a Europa de bones pràctiques d’eficiència energètica en restauració
-
Diners
Ramon Comellas rep la Medalla al Treball President Macià
-
Diners
Leitat capta 464.000 euros per reforçar el seu lideratge en projectes europeus
-
Diners
Vytrus amplia el negoci més enllà de les cèl·lules mare vegetals