Pimec estima que la diversificació del Vallès pot liderar l'economia catalana el 2025
La patronal sosté que la comarca disposa de les bases per encapçalar el creixement econòmic si aprofita l’impuls de la digitalització, la innovació i la sostenibilitat
- Pimec estima que la diversificació del Vallès pot liderar l'economia catalana el 2025
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de gener de 2025 a
les 16:18
Actualitzat el
23 de gener de 2025 a les
16:21
Pimec Vallès Occidental estima que la base econòmica diversificada de la comarca podria contribuir a liderar el creixement econòmic català durant el 2025. Així ho ha expressat la patronal durant un acte celebrat aquest dijous a l’Edifici BMC de Sant Quirze del Vallès en el qual l’entitat ha analitzat les projeccions de l’economia internacional per a aquest 2025 i les dades econòmiques amb perspectiva territorial del Vallès Occidental.
El president de Pimec Vallès Occidental, Xavier Pujol, ha manifestat que els sectors industrials forts, l’estructura de serveis significativa i el pes dels sectors estables són els components que “ens ofereixen l’oportunitat de ser líders en el creixement econòmic en un context global incert”. En aquest sentit, Pujol ha apuntat que això només serà possible si “aprofitem l’impuls de la digitalització, la innovació i els models sostenibles en els àmbits ambiental, econòmic i social”.
El director de l’Àrea d’Economia i Empresa de Pimec, Carles Mas, ha detallat que la comarca té un teixit industrial potent (un 24,8% del pes total) i un sector serveis amb una elevada ocupació (66,9%), fet que dona estabilitat al territori davant crisis globals o possibles recessions. A més, ha assegurat que un 40,8% de l’ocupació es troba en sectors estables, que garanteixen una base sòlida per resistir impactes externs. Un altre indicador positiu de la comarca, segons la patronal, és l’alta productivitat i competitivitat, especialment en la indústria extractiva, química i de maquinària, ja que presenten indicadors superiors a la mitjana catalana.
Mas també ha parlat sobre els reptes de l’economia del Vallès Occidental durant el 2025. En aquest sentit, l’entitat assenyala que la influència de França i Alemanya, amb previsions de creixement feble o negatiu, podria limitar les exportacions i les inversions en alguns sectors industrials. Segons Pimec, un altre repte de la comarca és la baixa inversió en innovació en alguns sectors tradicionals, fet que posa de manifest “la necessitat d’invertir en tecnologies avançades i projectes que millorin la competitivitat i la resiliència empresarial”, ha indicat Mas.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Pot fer fallida el sistema financer per la pujada de la rendibilitat dels bons?
-
Diners
Verdisseny tanca sense acord el període de consultes de l’ERO a la línia de cartonatge
-
Diners
La plantilla de Ficosa inicia una vaga contra l’ERO a la planta de Viladecavalls
-
Diners
Puig i Estée Lauder trenquen les negociacions per a una possible fusió
-
Diners
Circutor aborda els reptes i oportunitats de la transició energètica a l'empresa
-
Diners
La Cambra de Terrassa reuneix 32 empreses i entitats i més de 200 ofertes de feina a la fira ActiVallès