Saps on és... la Torre Eiffel més terrassenca?
Una rèplica d’aquesta famosa construcció que es pot admirar a la capital de França es pot veure a un immoble de la ciutat
- Saps on és... la Torre Eiffel més terrassenca?
ARA A PORTADA
-
-
Positivo Boy & Girl, botiga de barri: “Ens buscàvem la vida i anàvem a Londres per buscar producte que aquí no estava tan vist” Alejandro García
-
Mor Joan Antoni Pujals i Vallhonrat, figura destacada del teixit econòmic i social de Terrassa Redacció
-
-
Ona Martínez, candidata d'ERC: "Les famílies de Terrassa guanyen 1.800 euros anuals menys que a Sabadell" Pilar Màrquez
Publicat el
25 de febrer de 2024 a
les 08:21
Actualitzat el
29 de febrer de 2024 a les
13:21
La famosa Torre Eiffel, que en principi es deia “Tour de 300 mètres”, té rèpliques per tot el globus terraqüi. És una construcció de les més conegudes de tot el món i també apreciada i, per això, no estranya que moltes vegades s’hagi fet com una mena d’homenatge reproduint-la. Passa a uns quants llocs, com per exemple, Las Vegas, Tòquio, Sidney o Praga i, encara que sorprengui, a Terrassa. Concretament, es troba al passeig del Vint-i-dos de Juliol, a l’altura del carrer de Sant Marc.
La història de la Torre Eiffel en versió egarenca és encisadora. El Cristóbal la va fer de ferro i va estar entre un dia o dos per acabar-la. Es va fer com una mena d’homenatge o de recordatori de la seva germana, la Isabel, que va marxar a viure a París amb el seu marit. Quan la germana va morir, va decidir crear aquesta nova rèplica de la torre més famosa del planeta i es pot veure al seu terrat.
Fa de tot això uns vint anys, aproximadament. L’escultura, que fa un metre i mig, més o menys, és admirada per molta de la gent que, quan passa per davant, la veu, i li fa fotos.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Vuit detinguts per cometre furts als autobusos de Terrassa i Barcelona
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
El Drac de Terrassa celebra 45 anys amb una gran diada
-
Terrassa
Estudiants nocturns a la biblioteca per a preparar les PAU: “Al matí prefereixo dormir fins tard i allargar a les nits”
-
Terrassa
Poder anar a l'exterior tot i estar a la UCI: “Demà, si voleu, torno a sortir”