La diòcesi de Terrassa celebra 20 anys
Terrassa
El papa Joan Pau II va constituir el bisbat de Terrassa, amb la Mare de Déu de la Salut com a patrona
- La diòcesi de Terrassa celebra 20 anys
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa Terrassa projecta 33 obres a 21 escoles públiques: "Seguim reclamant millores a la Generalitat" Pilar Màrquez
-
Terrassa L'Ajuntament nega cap irregularitat en els convenis amb l'entitat Actura: "Hem actuat amb totes les garanties" Joan Muñoz
-
Terrassa Queda desert el concurs de l’alberg i l’Ajuntament haurà de tornar a licitar-lo Pilar Màrquez
-
Publicat el
03 de juny de 2024 a
les 17:16
La diòcesi de Terrassa celebra 20 anys. Va ser el 15 de juny de l’any 2004 quan el Vaticà, sota el mandat del papa Joan Pau II, va crear dues noves diòcesis catalanes: el bisbat de Sant Feliu de Llobregat i el de Terrassa. Un bisbat que es va erigir amb la butlla Christifidelium salutem amb la basílica del Sant Esperit, situada a la plaça Vella, com a seu catedralícia. La patrona de la diòcesi és la Mare de Déu de la Salut.
La diòcesi comprén 1.197 quilòmetres quadrats, que estén la seva jurisdicció sobre els fidels catòlics de 53 municipis del Vallès Occidental i Oriental. Està organitzada en 10 arxiprestats i consta de 120 parròquies. En total, assisteix a una població d’1,3 milions de persones. Actualment i des de l’any 2022 el bisbe de la diòcesi és Salvador Cristau i Coll, que substitueix el primer bisbe de Terrassa, Josep Àngel Saiz Meneses, proclamat arquebisbe de Sevilla l’abril del 2021.
Per celebrar l’efemèride, el dissabte 15 de juny la diòcesi de Terrassa ha organitzat una Missa a les 11 hores a la Catedral, presidida pel Nunci de Sa Santedat a Espanya i Andorra, Bernardito Cleopas Auza. També concelebraran el bisbe Salvador Cristau Coll, el Cardenal i arquebisbe de Barcelona, Juan Josep Omella Omella, i l’arquebisbe i Primat de Terragona, Joan Planellas Barnosell, entre d’altres. Assistiran a la celebració l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, l’alcalde de Matadepera, Guillem Montagut i el director general de la Direcció General d’Afers Religiosos, Carles Armengol.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
FOTOS | El menú ja està servit
-
Terrassa
Terrassa s’estrena com a laboratori urbà amb un projecte sobre el consum d'aigua intel·ligent
-
Terrassa
El PSC exigeix una solució immediata per als contenidors soterrats de Terrassa: "Un remei provisional no pot convertir-se en permanent"
-
Terrassa
Les incidències amb els patinets elèctrics es disparen a Terrassa: més 1.000 en només vuit mesos
-
Terrassa
Un piano a l'hospital?: MútuaTerrassa aposta per la música
-
Terrassa
MútuaTerrassa aborda la protecció clínica a totes les edats: "L'objectiu és promoure una atenció segura durant tota la vida"