Educació ha decidit que, finalment, farà un institut-escola pel centre Sala i Badrinas (el projecte compromès fins ara era només l'escola) però l'edifici nou trigarà quatre anys a materialitzar-se. Mentrestant, havia de cercar uns espais pels alumnes que, a partir del curs 2020-21, començaran l'ESO.
El director de Serveis Territorials, Jesús Viñas, va explicar ahir que la proposta és que els nens i nenes d'aquell centre facin l'ESO a l'Escola Auró (abans President Salvans) de Can Palet. Viñas va defensar que, a hores d'ara, és la millor alternativa. "Hem escollit aquest col·legi perquè té suficients espais i està molt a la vora de la situació actual que té el Sala i Badrinas, al Parc de Vallparadís. Havíem pensat també en l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI) de Can Jofresa però allà no seria possible disposar d'aules necessàries al llarg de quatre anys i a més està més lluny".
Viñas va afegir que l'apertura d'aules d'ESO a l'Escola Auró comportarà fer algunes reformes d'adequació i millora. "El centre de Can Palet funciona, actualment, amb una línia d'infantil i primària i té espais infrautilitzats. Ara per ara, només ocupa la planta baixa i, per tant, el que plantegem és destinar el primer pis a l'Institut Sala i Badrinas. Allí es faran les obres que calguin -l'ESO treballa amb espais més oberts- i, aprofitant això, també farem reformes que manquen com la millora del pati".
Per tot, el director de Serveis Territorials considera que és una bona solució. "L'Escola Auró té un edifici dels que ja no se'n fan avui dia. Ara té una línia però molt temps va arribar a tenir fins a tres línies d'infantil i primària. Té espais buits i, per tant, és molt raonable que els aprofitem i optimitzem els recursos". Viñas va recordar que "nosaltres ja vàrem anunciar que buscaríem solucions però que aquestes no depenien de posar més mòduls". El director va afegir que "els mòduls, a més de donar imatge de precarietat, tenen una inversió costosa perquè també necessiten fonaments i manteniment". La història de l'Escola Sala i Badrinas és llarga i va sofrir el primer entrebanc pocs mesos després d'entrar en funcionament. El centre d'infantil i primària va començar el curs 2011-12 en barracons en un solar delimitat pels carrers de Gibert, Roger de Llúria, Gasòmetre i Pare Font, al Segle XX, cedit per l'Ajuntament a la Generalitat. Aquest terreny, dins el pla de millorar de la fàbrica Sala i Badrinas (d'aquí el nom del centre), va resultar que tenia problemes.
Trasllats
Al mes de febrer de 2012, quan començava el segon trimestre escolar, l'escola va haver de tancar perquè es va detectar un dipòsit subterrani d'hidrocarbur que, més tard, es va vincular a una històrica fàbrica de gas que hi havia hagut cap a 1950 en el mateix emplaçament. Els 50 nens escolaritzats llavors de P3 van anar, de manera provisional, a l'Escola Bisbat d'Ègara, fins que es va decidir implantar el complex de mòduls en el Parc de Vallparadís, a l'alçada de la carretera de Rubí, 227.
L'Escola Sala i Badrinas va ser l'última dels centres d'infantil i primària que es van obrir en una època on van créixer molt la demanda pels natalicis i per la immigració. I és l'única que queda en barracons. El compromís era fer una escola nova però Educació, amb el canvi de conselleria -ara està en mans d'Esquerra-, ha reconsiderat el projecte i farà un centre de 3 a 16 anys, tal com demanaven els pares.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
Publicat el
12 de novembre de 2019 a
les 20:45
Notícies recomenades
-
Terrassa
Assaig en remull per als Minyons de Terrassa al llac de Vallparadís
-
Terrassa
S'esperen tempestes i baixada de temperatures per divendres a Terrassa
-
Terrassa
FOTOS | Plats de pescadors de la costa
-
Terrassa
Per què els mosquits piquen més unes persones que altres? La resposta és a la nostra pell
-
Terrassa
La calor posa contra les cordes el transport públic: “L’andana és la mort”
-
Terrassa
FOTOS | Pizza marinada amb havaneres a Calella