Saps on són... aquestes tisores que s’amaguen a l’estiu?
Terrassa
En un mur de Terrassa hi ha penjat un estri molt quotidià en què uns nens es van fixar ara fa més de vuit anys
- Saps on són... aquestes tisores que s’amaguen a l’estiu?
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
Publicat el
21 de gener de 2024 a
les 07:07
Actualitzat el
29 de febrer de 2024 a les
16:53
A la plaça del Rector Homs o a tocar, hi regnen actius monumentals, com la Seu d’Ègara, i altres de més espirituals que, més que actius, es relacionen amb les creences. Allí hi dorm de fa més de 200 anys un edifici que es coneix com a Cal Vila, si bé, de fa uns anys, també hi ha qui l’anomena la Casa de les Tisores. Res a veure amb el fet que a aquest edifici es fabriquessin estris d’aquesta mena, dels que serveixen per tallar de tot, papers, cartons, cartolines i, fins i tot, talls de carn o enciams o pebrots. No.
Aquesta casa, i més en concret la seva paret de la part sud, deixa entreveure unes tisores quan arriba el fred i la vegetació que, com un teló d’un teatre, ho tapa tot, va desapareixent per qüestions climatològiques.
Són unes tisores que, presumiblement, es van col·locar com a reforç, per assegurar la construcció, segons algunes versions. En realitat, de les tisores es veu una part, aquella en la qual dipositem els nostres dits quan procedim a tallar, per exemple, papers, cartons, cartolines o fins i tot talls de carn o enciams o pebrots.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Assaig en remull per als Minyons de Terrassa al llac de Vallparadís
-
Terrassa
S'esperen tempestes i baixada de temperatures per divendres a Terrassa
-
Terrassa
FOTOS | Plats de pescadors de la costa
-
Terrassa
Per què els mosquits piquen més unes persones que altres? La resposta és a la nostra pell
-
Terrassa
La calor posa contra les cordes el transport públic: “L’andana és la mort”
-
Terrassa
FOTOS | Pizza marinada amb havaneres a Calella