La Cambra demana més diàleg i agilitat a l'Ajuntament i la Generalitat
L'entitat ha ajornat la presentació dels pressupostos de 2022. Demana un major finançament públic i tenir nova Llei de Cambres abans de les pròximes eleccions camerals

- Accident laboral greu a la planta de Can Barba
ARA A PORTADA

- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 02 de desembre de 2021 a les 14:14
Actualitzat el 28 de novembre de 2022 a les 23:41
La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis de Terrassa exigeix més col·laboració a l'administració, sobretot a la Generalitat i l'Ajuntament de Terrassa. El president de l'entitat, Ramon Talamàs, s'ha mostrat aquest dijous especialment decebut amb "la paràlisi d'alguns estaments destacats de l'administració", cosa que assegura que obstaculitza l'activitat de l'organització en pro del teixit socioeconòmic.
Així ho ha explicat Talamàs a la trobada anual que la Cambra de Terrassa manté amb els mitjans de comunicació, una reunió en què ha demanat més diàleg i agilitat.
Talamàs ha lamentat la falta de resposta de l'Ajuntament de Terrassa a les propostes de la Cambra per reactivar l'economia, però també ha fet èmfasi en la relació amb el Govern de la Generalitat. "Ens preocupa la situació de manca de diàleg", ha dit, alhora que també s'ha mostrat dolgut pel fet que no s'hagi convidat les Cambres catalanes a participar en els grups de treball del Pacte Nacional per a la Indústria que ha posat en marxa el Govern català i que tot i haver protestat, no han rebut resposta, quelcom que ha descrit com un "menyspreu a les Cambres".
El terrassenc també ha denunciat que després que les Cambres catalanes hagin treballat en un projecte d'oficines territorials per ajudar les empreses en la seva transició energètica, "ara només es parli d'oficines comarcals" i que la llei que s'està treballant no faci referència "al potencial de la transició energètica" a l'hora de promoure l'activitat econòmica, la innovació i la creació d'ocupació, una crítica que també ha estès a la manca de resposta a la proposta de les Cambres, Foment, i Pimec de crear un Comissionat per liderar les polítiques climàtiques i de transició energètica a Catalunya.
Notícies recomenades
-
Diners Registren la Llei de Cambres al Parlament
-
Diners Una de cada tres persones vol deixar la feina: com poden les empreses fidelitzar el talent?
-
Diners L'atur a Terrassa marca la millor dada en un juny des del 2007
-
Diners Més de 160 empreses han rebut suport de HelpEmpresa la primera meitat del 2025
-
Diners El Sabadell ven la filial britànica TSB al Banc Santander per prop de 3.100 milions d'euros
-
Diners L'estrena als parquets de Cirsa serà el 9 de juliol