
Compte amb els bandolers que assaltaran Terrassa
Entrevista al primer Serrallonga, Artur Moncal

- “La ronda Nord és prioritària”
ARA A PORTADA

- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el 03 de juliol de 2022 a les 09:12
Actualitzat el 01 de juliol de 2022 a les 21:34
Fa 20 anys que Serrallonga i la seva banda, sempre amb Capablanca entre les seves aguerrides files, i amb la Joana, la seva amant, assalta Terrassa. Trabuco en mà, però amb versos com a projectil primordial per a la ferida, els bandolers ataquen amb el Ball de Serrallonga, que despleguen, sobretot, en l’acte central d'aquest dilluns de Festa Major. Artur Moncal Casanovas (66 anys) va encarnar la figura del mític bandoler durant els deu primers anys. Ara la partida l’encapçala un altre, però Artur Moncal continua en el grup de guerrillers de la intempèrie.
“Tot va començar gràcies a l’obstinació d’un grup format, entre altres, per Maria Dolors Duocastella, Lluís Puig, Marc Galí i Montse Trullàs. Es parlava d’organitzar un ball parlat. Ens vam anar animant i es va triar la figura de Serrallonga. Hi ha mitja dotzena de grups de Serrallonga a Catalunya i vam dissenyar un argument especial, adaptat a Terrassa i els seus voltants. I es va incloure el Capablanca, el bandoler d’aquesta zona”, recorda l’Artur.
[caption id="attachment_410383" align="alignnone" width="467"]
El bandoler, preparat / NEBRIDI ARÓZTEGUI[/caption]
El ball es resumeix així: arriba Serrallonga i assisteix a l’oferiment d’uns bandolers que volen formar part de la seva banda d’assaltants de camins. Cada aspirant es presenta, exagerant les seves malifetes. Durant l’actuació, els bandolers deixen anar versos satírics. Aquesta és l’essència de la batalla: “La nostra visió no és clàssica. Elaborem versos de crítica social que canviem cada any. I tot, amb pinzellades d’humor”. Aquest dilluns, a les 18.30, començarà l'actuació central a la plaça de Josep Freixa i Argemí. Acabarà a la Plaça Vella.

Notícies recomenades
-
Terrassa Incendi als camps de conreu del Pla del Bonaire
-
Terrassa Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal per risc d’inundació
-
Terrassa L'Escola Creixen manté els concerts que ja tenia
-
Terrassa Detingut un grup criminal molt actiu arreu de Catalunya després d'un robatori a Terrassa
-
Terrassa La Festa Major darrere de la barra
-
Terrassa Festa Major de Terrassa 2025: programa d'activitats de dilluns 7 de juliol