El perllongament de l'L8 de Ferrocarrils serà una realitat entre el 2029 i el 2030. La Generalitat ha publicat aquest dijous la licitació de l'obra per valor de 320 milions d'euros i la previsió és que comenci a executar-se durant l'estiu del pròxim any. El nou traçat unirà les línies del Vallès, entre elles, la S1 de Terrassa, i les del Llobregat-Anoia, entre Plaça Espanya i Gràcia, amb parada a les noves estacions d'Hospital Clínic i Francesc Macià, en un trajecte que recorrerà 4 quilòmetres en 7 minuts.
La línia millorarà la connectivitat de Barcelona i, segons els càlculs del Departament de Territori, beneficiarà 70.000 usuaris en un dia feiner i fins a 19 milions a l'any. Es tracta d'un 38% de la demanda anual que preveu tenir FGC quan la línia estigui en marxa.
Dels 19 milions d'usuaris que es calcula que beneficiarà la línia, es preveu que 15 seran nous. Així mateix, s'estima que la línia Llobregat-Anoia passarà a tenir una demanda de 23,7 a 38,2 milions de viatgers cada any.Noves estacions "semblants" a les de l'L9
El nou traçat tindrà una longitud de quatre quilòmetres de túnel, en el que caldrà construir-hi dues estacions (Hospital Clínic i Francesc Macià) i remodelar-ne dues més (Plaça Espanya i Gràcia). La previsió és que les estacions siguin "semblants" a les de l'L9, amb ascensors de gran capacitat que enllaçaran amb els vestíbuls.