El memorial de la riuada a Terrassa no es farà
Terrassa
L'Ajuntament descarta el projecte i en dissenyarà un altre
- La T-25 passa de costar 9 a 14,50 euros
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de gener de 2025 a
les 12:47
Actualitzat el
23 de gener de 2025 a les
16:44
Ja no es parla de retards, sinó directament de desestimació. La Marca d’Aigua, l'ambiciós memorial de la riuada, no es construirà. L'Ajuntament de Terrassa ha descartat definitivament el projecte del complex escultòric, dissenyat i cedit per l'artista Gabriel Verderi per recordar les víctimes de les inundacions de 1962, i en el seu lloc treballa en un projecte de cost més baix, amb una sèrie d'escultures i monòlits en tres punts diferents de Terrassa.
El memorial portava anys de retards. Havia de ser inaugurat, segons el primer calendari, en el 2022, coincidint amb els 60 anys transcorreguts des de la catàstrofe, però va assolir més dimensió de la inicial. Tot i això, el mateix 2022, a l'estiu, l'Ajuntament va redactar-ne el projecte, que al març del 2023 va presentar en un acte públic amb la presència de l'escultor Gabriel Verderi, l'autor del memorial que havia estat batejat amb el nom de Marca d’Aigua. S'havia d'aixecar al Pla de la Corneta, al sector Montserrat, durant el 2023, abans de l'estiu. Els treballs tindrien una durada aproximada de dos mesos i mig.
Com va publicar el Diari de Terrassa el febrer del 2024, el projecte va experimentar un nou endarreriment. La licitació, amb un pressupost de 85.000 euros, va quedar deserta. Cap empresa és va presentar al concurs per construir un memorial que el consistori es va veure obligat a replantejar “tant a nivell econòmic com de procediment de contractació”.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Bar Culla, 85 anys fent barri rere la barra: "Si un dia no ve algun client et preguntes què els ha passat"
-
Terrassa
El dermatòleg Ramon Grimalt carrega contra la depilació genital: "Tot són contres"
-
Terrassa
La setmana vinent s'asfaltarà el carril bici de la plaça de l'Aigua
-
Terrassa
El Vallès Occidental, la comarca amb més avisos al 112 per la tempesta
-
Terrassa
Dilluns comencen a asfaltar l'avinguda de l'Abat Marcet
-
Terrassa
FOTOS | Quatre plats de peix i marisc i una pizza