JxCat va anunciar ahir que el seu cap de llista al Senat serà Roger Español, el barceloní que va perdre un ull l'1 d'octubre de 2017 per l'impacte d'una bala de goma durant les càrregues policials. La fins ara portaveu de JxCat en el Congrés, Laura Borràs, va anunciar el "fitxatge" de Roger Español en unes declaracions realitzades a pocs metres d'on l'1-O va perdre un ull, i va agrair "la seva valentia i la seva actitud personal".
"Ara que es parla que els independentistes hem de demanar perdó preventivament, som nosaltres els que els llancem la pregunta de qui ha de demanar perdó a Roger Español per la violència exercida en contra d'ell mateix", va afegir Borràs.
El nou cap de llista de JxCat al Senat, que ja va ser candidat en les eleccions generals del 28A però per la candidatura al Congrés de Front Republicà, va afirmar que, encara que ja han passat dos anys des de l'1-O, encara recorda perfectament aquella càrrega.
"Aquell dia per al meu tot va tornar a començar", va apuntar, al mateix temps que va denunciar que "la repressió" de l'Estat és la que li ha portat a prendre la decisió de "fer un pas avant" i a comprometre's políticament presentant-se com a candidat. "Vull portar l'única violència que hi ha hagut a Catalunya, que és la desencadenada per l'Estat espanyol, davant mateix dels qui la van ordenar", va indicar.
Unitat
També va afirmar Español que si en aquesta ocasió ha decidit ser candidat de JxCat, és perquè, en la seva opinió, és la formació que actualment encarna millor "la voluntat d'unitat que durant aquest temps he vist que es demanava des dels carrers de Catalunya".
"Treballarem junts amb JxCat perquè la unitat sigui productiva i efectiva amb la intenció de demostrar que aquesta és la millor fórmula per a aconseguir l'objectiu que ens hem proposat, que és la consecució de la república catalana",va explicar Español.
ARA A PORTADA
-
Noelia Fernández, millor xef jove de Catalunya 2026: "Representar la cuina catalana a Europa no és només un títol, és portar la nostra cultura al món" Arnau Fort
-
Un viatge visual pel cor de Vallparadís: "Avui ha esdevingut el principal nexe d’unió social de la ciutat" Rafael Aróztegui
-
-
El doctor Ramon Grimalt contra les làmpedes facials de LEDs: "No hi ha cap evidència científica" Redacció
-
Ara es triguen quatre minuts més a anar de Terrassa a Barcelona en Rodalies que l'any 2000 Aketza Martín
Publicat el
03 d’octubre de 2019 a
les 20:31
Notícies recomenades
-
Comarca
Intervenen 554 plantes de marihuana en un cultiu d’interior d’un habitatge de Sant Llorenç Savall
-
Comarca
Distingeixen la feina de tres bombers voluntaris de Viladecavalls
-
Comarca
Nous pisos públics a Ullastrell i Vacarisses
-
Comarca
Prova pilot per millorar la recollida de material tèxtil a Rubí
-
Comarca
L'Ajuntament de Rubí portarà el de Sant Cugat als tribunals per la reparació del pont de l’avinguda de Gaudí
-
Comarca
Detecten sis nous casos de pesta porcina a la zona d’alt risc