El “jazzkid” terrassenc de 12 anys
El trompetista terrassenc Martí Costalago, de 12 anys, obre la jam-session de dimecres en el marc del Festival Jazz Terrassa. Conversem amb ell sobre el seu dia a dia, entre assajos musicals i entrenaments de futbol. L’actuació arrenca a les 21.30 hores a la Nova Jazz Cava

- El “jazzkid” terrassenc de 12 anys
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de març de 2025 a les 18:57
La setmana passada, el Festival Jazz Terrassa portaven la visita d’artistes internacionals com Sullivan Fortner, recent guanyador d’un premi Grammy, qui va començar a tocar el piano amb set anys, en una església de Nova Orleans. També la de Mosez Rosenberg, qui es va iniciar amb la guitarra als 6 anys i va aparèixer en un programa de televisió amb set.
Aquest dimecres és el terrassenc Martí Costalago qui puja a l’escenari de la Nova Jazz Cava. Ell també va començar precoç: estudia trompeta des dels 6 anys. Ara bé, la peculiaritat és que actualment tot just té 12 anys. I obrirà la jam-session d’avui a un club de jazz nocturn com la Cava.
“Vaig començar a tocar amb 6 anys a la Big Band de l’escola de primària Sala i Badrinas”, explica, entrevistat per DT. No és gaire habitual que una escola tingui una Big Band. Però la va muntar el seu pare, Txus Costalago, professor de música de l’escola i que va impulsar aquesta línia extraescolar. I també un experimentat jazzista que ha actuat en diverses ocasions la Nova Jazz Cava.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles La "Pubertat" de Terrassa arriba a la tardor
-
Cultura i Espectacles Música electrònica a la plaça de Ricard Camí de Terrassa
-
Cultura i Espectacles Dos curts de Terrassa al festival internacional Infest de terror
-
Cultura i Espectacles Premis Literaris de Terrassa: encara hi sou a temps
-
Cultura i Espectacles Aquesta veïna de Terrassa és violinista i pintora
-
Cultura i Espectacles Una simfonia amb missatge solidari