ARA A PORTADA
-
Terrassa Terrassa es prepara per a una possible onada de saquejos: "No permetrem cap acte vandàlic que atempti contra els comerciants" Joan Muñoz
-
-
Terrassa Els Minyons no aconsegueixen el 3 de 10 a Girona i s'han de conformar amb la tripleta màgica: “No estem contents" Joan Muñoz
-
Cultura i Espectacles Més pistes sobre l'assassinat de teatre a la Plaça Vella: "Els lectors volen participar" Javier Llamas
-
Terrassa Dues setmanes d’activitats per posar les cures al centre: "Qui cuida també necessita ser cuidat" Arnau Fort
Publicat el
15 de gener de 2020 a
les 20:56
Actualitzat el
26 de juliol de 2023 a les
17:36
L'entitat Orenetes Matadepera reclama al Consistori que faci tot el possible per recuperar la població d'orenetes al nucli urbà, la qual va minvar considerablement després de les obres de reforma de l'edifici de la Policia Local, on aquestes aus tenien la majoria dels seus nius.
Explica l'entitat que la població d'orenetes a Matadepera va rebre un cop molt fort quan va ser destruït, el novembre de 2016, el més important dels seus assentaments al nucli urbà amb motiu de les obres de reforma i ampliació de l'edifici de la Policia Local.
Llavors, l'Ajuntament va enretirar de l'edifici policial, amb tots els permisos pertinents, els 83 nius o restes de nius que hi havia a la façana. D'aquests, 43 estaven en condicions de ser ocupats. Tres anys després, en el cens d'orenetes de 2019 que fa Institut Català d'Ornitologia a través del Projecte Orenetes, al qual l'entitat matadeperenca està adherit, només s'han trobat set nius a l'edifici.
Assessorament
"En contra del que marca la llei, l'Ajuntament no ha dut a terme cap mesura per afavorir el retorn dels nius a la façana de l'edifici, motiu pel qual la població estiuenca d'orenetes ha caigut de forma important", denúncia Orenetes Matadepera en un comunicat.
Per tot això, l'entitat reclama al Consistori que dugui a terme les intervencions necessàries "per a desfer el mal causat". "Una reparació -afegeix- que, no ho oblidem, és exigida per la llei".
Diu l'entitat que en aquest procés convindria demanar consell i assessorament a alguna entitat experta, i que també caldria adequar nius artificials on les orenetes puguin instal·lar-se a l'arribada i facilitar punts on puguin recollir fang per construir-ne de nous.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Matadepera
Matadepera és el segon municipi més ric d’Espanya: la renda neta mitjana per persona és de 28.607 euros
-
Matadepera
Matadepera recupera la “T” del seu cartell
-
Matadepera
La Ronda de Matadepera celebra les 40 edicions
-
Matadepera
Tancat fins divendres l’aparcament del Coll d’Estenalles
-
Matadepera
Comença la Festa Major de Matadepera
-
Matadepera
Música, esport i cultura per a la Festa Major de Matadepera