La festa de Sant Llorenç celebra 50 anys
Matadepera
Aquest any la talla del sant ha estat portada per dones
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa El PSC condiciona el suport al pressupost a aturar la venda de dos solars de Foment: “És inadmissible” Pilar Màrquez
-
Terrassa Esportistes que s'han fet "influencers": "Estic tot el dia fent aquesta feina" Jordi Guillem
-
-
Terrassa La Marató de donació de sang de Terrassa celebra 20 anys amb quatre jornades de crida als donants Arnau Fort
- Alejandro García
- Redactor a Diari de Terrassa
Publicat el
10 d’agost de 2023 a
les 15:43
Actualitzat el
10 d’agost de 2023 a les
16:34
Segons la tradició religiosa, Sant Llorenç va viure el seu martiri un 10 d'agost, quan va ser posat en una graella i cremat viu. Aquest dijous dia 10 d'agost es tornarà a celebrar la festa en el seu honor, com cada any. La celebració, que es duu a terme al monestir de Sant Llorenç del Munt, compta amb almenys 300 anys d'història, però va deixar de celebrar-se durant la Guerra Civil Espanyola i va ser recuperada l'any 1973 gràcies a l'impuls de Mossèn Manel Ametller. Així mateix, aquest 2023 es commemora el primer mig segle des de la seva recuperació.
Al llarg del matí, la gent comença un pelegrinatge fins a arribar al cim de la Mola. Després d'un bon esmorzar, es fa la tradicional missa al monestir, on s'invoca a Sant Llorenç per demanar-li protecció. Després de la missa, se celebra la processió, encapçalada per la talla del sant, que recorre el cim de la muntanya. La tradició mana que un any ha de ser portada per homes i el següent per dones. Aquest any és el torn de les dones. Les quatre portadores són de Matadepera, Terrassa, Sabadell i Castellar. Durant la processió, es canten els goigs de Sant Llorenç amb la col·laboració de l'Agrupació Coral de Matadepera, i es torna a entrar a l'església. Durant la festa no falten les lloances al Sant Llorenç, el tast de coca i el vi dolç per tal de recuperar forces i iniciar la baixada.
L'organització de la festa de Sant Llorenç va a càrrec de la Comissió de Sant Llorenç de la Parròquia de Sant Joan de Matadepera, que aquest any torna a presidir el rector Guillem López.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Matadepera
Matadepera és el segon municipi més ric d’Espanya: la renda neta mitjana per persona és de 28.607 euros
-
Matadepera
Matadepera recupera la “T” del seu cartell
-
Matadepera
La Ronda de Matadepera celebra les 40 edicions
-
Matadepera
Tancat fins divendres l’aparcament del Coll d’Estenalles
-
Matadepera
Comença la Festa Major de Matadepera
-
Matadepera
Música, esport i cultura per a la Festa Major de Matadepera