La Generalitat ha obert la convocatòria d'ajuts del programa Moves, d'impuls de la mobilitat sostenible, que posa 16,1 milions en subvencions a disposició de ciutadans i administracions per a la compra d'un cotxe elèctric o per instal·lar punts de càrrega, entre altres fins. Els ajuts ja es poden sol·licitar.
Entre altres ajuts, el programa preveu posar a disposició de ciutadans, empreses, professionals, comunitats i administracions entre 750 i 15 mil euros per facilitar l'adquisició de vehicles impulsats per energies alternatives, en funció de la seva tipologia, amb una dotació global de 6,98 milions.
En el cas dels vehicles lleugers elèctrics, la subvenció pot arribar als 5.500 euros si inclou el desballestament del vehicle antic, que ha de tenir més de set anys, i es quedarà en quatre mil si no se'n desfan.
Per a la implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics a Catalunya, els ajuts tant per a particulars com per a empreses i administracions seran de 5,64 milions. Aquests ajuts cobriran del 30% al 40% de la despesa realitzada, amb un màxim de cent mil euros.
A més, s'habilita una altra línia per implantar sistemes de préstec de bicicletes elèctriques, destinada a administracions, empreses i institucions, que comptarà amb una dotació de 0,48 milions d'euros i que cobrirà el 30% de l'estalvi elegible, amb un màxim de 100 mil per sol·licitud.
Els plans de transport a la feina de les empreses també compten amb un ajut d'1,61 milions d'euros per incentivar que centres com els polígons industrials duguin a terme mesures per reduir l'emissió de gasos contaminants. En aquest cas, es cobrirà del 40% al 50% de la despesa elegible amb una ajuda màxim de 500 mil euros.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa Pilar Màrquez
-
Terrassa Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa Redacció
-
Terrassa Alerta vermella a Terrassa: l'onada de calor amenaça amb batre rècords històrics Joan Muñoz | Arnau Fort
-
-
Publicat el
24 de setembre de 2020 a
les 20:56
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa
-
Terrassa VÍDEO | L'incendi de Sentmenat segueix actiu i els Bombers centren esforços per evitar que afecti el Farell
-
Terrassa
Els nous protocols de Festa Major aproven amb nota
-
Terrassa
Els Punts Liles i + atén 1.283 persones durant la Festa Major
-
Terrassa
Terrassa, en Pla Alfa 4 per risc d’incendis: les restriccions ja són aquí
-
Terrassa
La Generalitat adjudica la construcció de 119 habitatges de lloguer assequible a Terrassa