Condemnat per circular ebri per la C-58
Terrassa
La pena és de multa i retirada del carnet de conduir
- Ullada al passat per encarar el futur
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
02 de juny de 2021 a
les 07:55
Actualitzat el
02 de juny de 2021 a les
14:26
L’alè li feia olor d’alcohol, la seva parla era incoherent i la verticalitat del seu cos es trontollava. I les proves d’alcoholèmia van detectar uns nivells superiors al doble de la taxa màxima permesa. Aquestes proves determinen, per a la Justícia, la culpabilitat d’un conductor que ha estat condemnat per un delicte contra la seguretat del trànsit. La pena: 1.260 euros de multa i un any i mig sense carnet.
Eren les 4.46 del 3 d’octubre de l’any passat quan la furgoneta conduïda per l’acusat va ser interceptada per una dotació policial. El vehicle circulava en ziga-zaga pel punt quilomètric 17 de la C-58. El conductor presentava halitosis alcohòlica “fortament detectable” i una parla incoherent. També una coordinació de moviments imprecisa i un “moviment oscil·lant de la verticalitat”. Això va fer constar la sentència del jutjat penal 3 de Terrassa que el va condemnar en instància i que l’acusat va recórrer.
Davant aquests símptomes, els policies van instar l’implicat a fer les proves d’alcoholèmia, que van confirmar les sospites: 0,53 mil·ligrams en la primera, efectuada a les 4.48 hores, i 0,49 mil·ligrams en la segona, a les 5.04.
La conclusió, segons la Justícia: l’imputat tenia les facultats psicofísiques disminuïdes a causa d’una prèvia ingestió alcohòlica que havia minvat la seva capacitat “per manejar els mecanismes de direcció, control i frenat” de la furgoneta. I augmentava el temps de reacció davant esdeveniments imprevistos, “amb pèrdua de reflexos i de capacitat visual”. Tot això es va posar de manifest en la circulació erràtica. La primera sentència està “prou motivada”, segons l’Audiència Provincial.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Assaig en remull per als Minyons de Terrassa al llac de Vallparadís
-
Terrassa
S'esperen tempestes i baixada de temperatures per divendres a Terrassa
-
Terrassa
FOTOS | Plats de pescadors de la costa
-
Terrassa
Per què els mosquits piquen més unes persones que altres? La resposta és a la nostra pell
-
Terrassa
La calor posa contra les cordes el transport públic: “L’andana és la mort”
-
Terrassa
FOTOS | Pizza marinada amb havaneres a Calella