
Terrassa presenta la 3a edició del Congrés Dones, Ciència i Tecnologia
La finalitat del congrés és posar en relleu el paper de la dona històricament i a la vegada estimular vocacions científiques femenines a totes les edats

- Terrassa presenta la 3a edició del Congrés Dones, Ciència i Tecnologia
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de febrer de 2023 a les 12:58
Actualitzat el 23 de febrer de 2023 a les 12:59
Visibilitzar el paper de la dona a la ciència, fomentar les vocacions científiques entre les nenes, generar referents i trencar estereotips. Aquests són els objectius del congrés "Dones, Ciència i Tecnologia" (WSCITECH23) que es durà a terme el 2 i 3 de març al Vapor Universitari de Terrassa.
El fil conductor d'enguany és "La dona i l'espai" en totes les seves interpretacions. El congrés s'ha dividit en dos dies on es duran a terme diferents activitats adaptades al públic al qual va dirigit. Concretament, el dia 2 de març s'analitzarà la relació entre la dona i l'espai des de tres eixos diferents: ciència i tecnologia, salut i comunicació. En canvi, el 3 de març, se celebrarà el WSCITECH Jove, unes jornades amb activitats adreçades als estudiants de secundària i batxillerat enfocat a motivar l'alumnat en les professions científiques i a tractar-les amb perspectiva de gènere.
La finalitat de la creació d'aquest congrés que s'organitza de forma biennal és posar en relleu el paper de la dona històricament i també en el present i a la vegada estimular vocacions científiques femenines a totes les edats, començant per les estudiants de primària. De fet, el regidor d'Universitats, Josep Forn, ha volgut detallar que "actualment a les carreres científiques les dones representen el 40% de la classe, però en estudis com enginyeria la xifra encara és més baixa i se situa fins al 22%".
La jornada està organitzada per l’Ajuntament de Terrassa, en col·laboració amb l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual (Eseiaat), l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional (Euit) i la Càtedra Unesco de Sostenibilitat, la Societat catalana de Tecnologia (SCT), la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT-UPC) i l'Euncet Bussines School (EUNCET) . A hores d'ara, les jornades ja compten amb més de 300 inscrits durant els dos dies d'activitats.
[caption id="attachment_466854" align="aligncenter" width="700"]
Congrés Dona ciència i Tecnologia Terrassa 2022 / Nebridi Aróztegui[/caption]

Notícies recomenades
-
Terrassa FGC busca maquinistes pel servei Lleida-Terrassa
-
Terrassa El secretari de Treball visita les instal·lacions de LaFACT
-
Terrassa Contenidors de càrrega lateral a Can Palet de Vista Alegre
-
Terrassa La zona blava serà gratuïta a Terrassa del 3 al 24 d’agost
-
Terrassa El CST impulsa un projecte pioner per prevenir el deteriorament cognitiu en persones amb síndrome metabòlica
-
Terrassa Comencen els treballs a la franja de baixa combustibilitat de les Fonts