El PSC vol consolidar-se com alternativa de govern
Els socialistes afronten el mandat amb l’objectiu d’enfortir el projecte
- El PSC vol consolidar-se com alternativa de govern
ARA A PORTADA
-
Noelia Fernández, millor xef jove de Catalunya 2026: "Representar la cuina catalana a Europa no és només un títol, és portar la nostra cultura al món" Arnau Fort
-
Un viatge visual pel cor de Vallparadís: "Avui ha esdevingut el principal nexe d’unió social de la ciutat" Rafael Aróztegui
-
-
El doctor Ramon Grimalt contra les làmpedes facials de LEDs: "No hi ha cap evidència científica" Redacció
-
Ara es triguen quatre minuts més a anar de Terrassa a Barcelona en Rodalies que l'any 2000 Aketza Martín
Publicat el
09 de juny de 2023 a
les 21:13
Actualitzat el
11 de juny de 2023 a les
20:45
Els socialistes terrassencs van ser la segona força més votada el dia 28 de maig a la ciutat, on van obtenir un 20,91% dels vots, un de cada cinc, i 7 regidors que no donen marge al PSC per sumar una majoria alternativa de govern. En aquest escenari, i davant la perspectiva de passar un mandat de quatre anys més a l’oposició, l’equip d’Eva Candela ja treballa en una estratègia política que els consolidi de cara a futures convocatòries com a la força rival i solvent.
“No sumem, està clar. L’escenari és treballar una alternativa i consolidar-la per a quan correspongui”, afirma Candela. La líder socialista explica que estan “treballant l’estratègia, estudiant dades, posant-les en comú. El PSC està a l’Ajuntament per treballar per la ciutat”.
Els socialistes afronten un mandat amb el PP i Vox a l’oposició. Està per veure si també amb Junts, en cas que finalment no prosperi la possibilitat d’un pacte a tres (TxT-ERC-Junts) a la ciutat.
“Ser a l’oposició amb la dreta i amb l’extrema dreta no ha d’influir ni implica que actuem en bloc -puntualitza Candela-. Som una formació d’esquerres i cadascú farà la seva feina. Nosaltres, per descomptat, la nostra”.
Fins ahir, el PSC només havia mantingut una entrevista amb Jordi Ballart a la ronda de contactes per formar govern. “Ens vam veure la primera setmana i va ser una conversa molt agradable. Vam abordar temes importants de ciutat i ens vam emplaçar per continuar parlant”.
A la conversa entre socialistes i Tot per Terrassa es va posar sobre la taula la preocupació per la irrupció de Vox al ple, amb tres regidors, i la necessitat d’acordar una estratègia comuna. La resposta del consistori a l’extrema dreta ha format part de la ronda de converses que lidera Ballart amb les formacions polítiques i tot apunta que hi haurà un posicionament conjunt dels partits.
Els socialistes terrassencs van mobilitzar el dia 28 de maig a Terrassa 16.711 vots, un 20,9%. Tot i la pèrdua de sufragis respecte a anteriors convocatòries, la formació liderada per Candela es consolida com la segona opció política amb més suport popular.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Un lustre de la recuperació de les Caramelles
-
Terrassa
Què visitar a Terrassa segons Google?
-
Terrassa
Consum consolida la seva aposta per Terrassa amb un nou supermercat a Ca n'Aurell
-
Terrassa
La Plaça Mossèn Jacint Verdaguer: "De descampat rural a centre modernista"
-
Terrassa
Un incendi crema un pis sencer al barri del Segle XX de Terrassa
-
Terrassa
L'acord entre Renfe i els maquinistes retorna l'R4 a la normalitat