200 noves places d’aparcament al barri de Les Arenes
La proposta inclou nou espais en horari nocturn al tram central de l’avinguda del Pintor Mir
- 200 noves places d’aparcament al barri de Les Arenes
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de desembre de 2023 a
les 20:40
L’Ajuntament de Terrassa treballa en la millora del Pla de pacificació que s’està duent a terme a Les Arenes amb finançament dels fons europeus Next Generation. Els serveis municipals estan treballant per habilitar a curt termini prop de 200 noves places d’aparcament al barri, després de consensuar els ajustos del projecte amb els veïns i veïnes de la zona.
Els principals canvis en el projecte inicial consisteixen en l’habilitació d’aparcament per a vehicles en horari nocturn al tram central de l’avinguda del Pintor Mir, l’habilitació de places preferents per a motocicletes, però polivalents per a l’aparcament de cotxes, i la posada en disposició d’altres espais, actualment en desús, com a aparcaments lliures i gratuïts.
Les accions plantejades al projecte, pensades per millorar l’accessibilitat i potenciar la mobilitat sostenible al barri, s’estan executant arran d’un estudi que, amb la col·laboració de les associacions veïnals, va diagnosticar l’estat de la seguretat viària al barri.
Entre les accions destacades, figuren les d’implementació de nova senyalització viària i d’aparcament i accions dirigides a disminuir la velocitat dels vehicles que hi transiten.
En les darreres reunions mantingudes entre l’administració local i el veïnat, s’ha posat de manifest que cal ajustar algunes de les actuacions fetes per donar resposta a les necessitats reals de la mobilitat al barri, després de la seva implementació i posada en pràctica.
El tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Xavier Cardona, destaca que "el diàleg i el consens amb les persones que han de fer servir dia a dia els espais públics és la manera per saber si les mesures adoptades realment solucionen les seves necessitats. El nostre objectiu primordial és millorar la qualitat de vida dels terrassencs i terrassenques i és per això que, si després d’escoltar el veïnat, detectem que algun projecte dut a terme no acompleix amb les expectatives i tenim possibilitat de rectificar, ho fem sense problemes, com farem en aquest cas".
Notícies recomenades
-
Terrassa
Un viatge visual pel cor de Vallparadís: "Avui ha esdevingut el principal nexe d’unió social de la ciutat"
-
Terrassa
El doctor Ramon Grimalt contra les làmpedes facials de LEDs: "No hi ha cap evidència científica"
-
Terrassa
Ara es triguen quatre minuts més a anar de Terrassa a Barcelona en Rodalies que l'any 2000
-
Terrassa
Un lustre de la recuperació de les Caramelles
-
Terrassa
Què visitar a Terrassa segons Google?
-
Terrassa
Consum consolida la seva aposta per Terrassa amb un nou supermercat a Ca n'Aurell