
Els carrers de Terrassa | Vestigis d’un prohom que hi va viure
Aquest passatge porta el nom d’un personatge que es dedicava a paraire de llana i que hi residia i que va substituir l’anterior, el d’en Riembau

- “Hem volat des de Palma per gaudir d’un dia a Terrassa”
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de setembre de 2024 a les 08:00
Actualitzat el 01 de setembre de 2024 a les 01:21
Va existir algú que es deia Bastard, cognom que dona nom a aquest passatge? La resposta és sí, que era l’esperada per la majoria, suposadament. Com passa en altres vies de la ciutat, places, carrers o avingudes, la denominació que s’acaba atorgant correspon a alguna persona o algun prohom que va viure allà, sense que importi si va ser molt temps o només hi va estar de passada. L’efecte és que hi va ser a una casa o a alguna altra edificació destinada a fer les vesses d’habitatge.
És el cas de Miquel Bastard, resident en aquest passatge i que, segons es relata a la pàgina web del consistori terrassenc, fou una “paraire de llana, batlle de Terrassa, conseller en cap i procurador dels monestirs de Pedralbes i Jonqueres”. No està malament la mescla de càrrecs o títols que va ostentar aquest personatge.
No confondre amb el mallorquí miquel Bastard (o possiblement Bestard), de qui s’escriu que era “un pintor natural de Mallorca” que vivia a Palma, la capital de l’illa, a finals del segle XVII. Per poc que se sàpiga de sumes i altres operacions, entre els dos hi va haver deu segles de diferència.
Al Bastard pintor, nascut l’any 1592 i mort a l’any 1633, se li atribueix un quadre “de 25 pams d’ample i 15 d’altura” que representa a Jesucrist en el desert, “amb uns àngels que li serveixen viandes després d’haver dejunat durant quaranta dies”. Es veu que va ser una obra per al col·legi dels Jesuïtes.

Notícies recomenades
-
Terrassa Comencen els talls de trànsit al carrer d'Arquimedes
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Tòquio, els Picos de Europa i Tànger
-
Terrassa La més gran de les beceroles
-
Terrassa CARRERS DE TERRASSA | De la nissaga del que va crear l’Aurora
-
Terrassa “A l’estiu, la ciutat no queda del tot buida”
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: La Ràpita, Seül i la República Dominicana