L’Ajuntament revisarà els solars per a benzineres per evitar conflictes amb veïns
Ha ofert a la promotora de Can Petit un terreny alternatiu, però l’ha rebutjat
ARA A PORTADA
-
La senzilla recepta del Pícnic Jazz ha tornat a funcionar: "És la banda sonora de la ciutat" Aketza Martín
-
-
Incerteses l'endemà de l'incendi a l'aparcament del Mercat de Can Boada: "No sabem quan el podrem tornar a utilitzar" Aketza Martín
-
-
Els Xixonencs, botiga centenària: "El meu besavi venia a Terrassa amb un carretó carregat de torrons" Alejandro García
Publicat el
18 de novembre de 2024 a
les 19:07
Actualitzat el
19 de novembre de 2024 a les
11:43
El projecte de Can Petit “s’ajusta a la legalitat i a la normativa ambiental”, però el govern municipal vol evitar que una nova estació de servei generi un rebuig veïnal com el que s’ha produït al barri de Sant Llorenç. Per aconseguir-ho, el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat Xavier Cardona ha anunciat que el seu departament inicia “els treballs tècnics” per “revisar emplaçaments i localitzacions de noves estacions de serveis a la ciutat i si són correctes”. L’objectiu, ha dit en comissió informativa, és que una situació com la de Sant Llorenç “no torni a passar”.
L’Ajuntament “rastrejarà” la ciutat per identificar aquells solars inactius on els usos permesos incloguin la instal·lació d’una estació de servei per, “de la mateixa manera que s’ha fet amb altres activitats, avaluar si són compatibles amb l’entorn”.
La voluntat és anticipar-se al problema. Tenir un mapa de futures “benzineres” a la ciutat i avaluar l’oportunitat de cada projecte tenint en compte la compatibilitat amb altres usos propers.
El procés es vol fer des d’una perspectiva “àmplia” i des de la certesa que el sector de les estacions de servei està en plena transformació. “Ara parlem de benzineres, d’electronineres (estacions elèctriques de recàrrega), però aviat potser haurem de parlar d’estacions d’hidrogen o d’altres combustibles. El que volem és estudiar futurs emplaçaments i valorar on les hem d’ubicar”.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Els socialistes exigeixen a l'Ajuntament dotar d'aparcaments provisionals els afectats per l'incendi del pàrquing de Can Boada
-
Terrassa
Cauen prop de 55.000 euros de premi de La Primitiva a Terrassa
-
Terrassa Un foc a una cuina fa evacuar 50 veïns d'un bloc de pisos del Bon Aire
-
Terrassa
Saps on és... el rostre d’una educadora íntegra?
-
Terrassa
Les ADF estrenen mòdul d'aparcament a les seves oficines a Els Bellots
-
Terrassa
Mor Lluís Labòria, fundador de l'Ateneu Terrassenc, als 87 anys