Com podem veure l'alineació de set planetes des de Terrassa?
Les òrbites de tots els planetes propers a la Terra han coincidit per provocar un fenomen gairebé únic: els set planetes en línia. Mirant cap al sud des de qualsevol punt de la ciutat es poden localitzar al cel

- El ple fa efectiva la renúncia de Maise Balcells
Ara a portada
Publicat el 27 de febrer de 2025 a les 21:14
Actualitzat el 28 de març de 2025 a les 11:44
Si es mira cap al cel al vespre durant aquests dies es pot observar un fenomen astronòmic gairebé únic: l’alineació dels set planetes veïns de la Terra al sistema solar. “Estem en una posició ara mateix de la nostra òrbita on, pràcticament, tenim tots els planetes, excepte els planetes nans, al mateix pla, el que es diu l’el·líptica. I per això, doncs, des de les 19 hores fins a les 21 hores estan tots en línia a l’eclíptica”, relata Raúl Aragonès, president de l’Agrupació Astronòmica de Terrassa.
Aquest divendres, 28 de febrer, és el dia que millor es pot veure aquesta alineació al cel, tot i que Aragonès explica que “des de fa més aviat un mes que es començaven a veure alineats els planetes. Ara és quan comencem a perdre el visual de Saturn, que comença a perdre’s per posició”. El president de l’Agrupació Astronòmica argumenta que aquesta viralització fins al dia d’avui es pot deure a “la seva distància i separació entre ells, queden més diferenciats els uns dels altres. Potser costava més de veure’ls, i ara sí que és veritat que entre les 19 hores i les 21 hores els tens tots en línia a l’eclíptica”.
Actualment, els planetes més visibles a simple vista són els més propers a la Terra, com són Mercuri, Venus i Mart, igual que es poder distingir bé Júpiter i Saturn. Els dos més allunyats, Urà i Venus, són més difícils d’apreciar. De fet, ni amb uns prismàtics es podria, ja que es requereix un telescopi visual per observar-los.