El menor de 16 anys que va morir dissabte passat, dia 15, a la platja gran de Platja d'Aro (Baix Empordà) va patir la picada d'un peix aranya mentre feia immersió lleugera, segons els primers resultats de l'autòpsia donada a conèixer pels seus pares.
Els pares de el jove, veí de Montagut i Oix, han assegurat que, segons aquestes dades, l'adolescent va patir un "xoc" anafilàctic després de la picada.
En un comunicat fet públic ahir dimecres, els pares atribueixen el que ha passat a la picada d'un peix aranya, Trachinus araneus, encara que aquest extrem encara no ha pogut ser confirmat pels agents de la Unitat de Policia Judicial de Guàrdia Civil que porten el cas perquè la família encara no els ha lliurat la càmera amb la qual el menor filmava el fons marí en el moment de la seva mort.
Els fets van passar cap a les 15:30 hores, quan els pares es van adonar que feia estona que no veien el seu fill, que estava practicant immersió lleugera, i van alertar els socorristes, que van activar els serveis d'emergència, però, finalment, van ser uns banyistes els que el van localitzar sobre les 16:15 hores.
El jove va ser traslladat a la sorra i els socorristes van intentar reanimar-lo, sense èxit.
Segons fonts pròximes al cas, la petita ferida d'entre 2 i 3 mil·límetres que presentava el menor a la tràquea, a prop de la nou, i unes marques a la cara feien sospitar, tant als investigadors com a la família, que no es tractava d'un ofegament a l'ús.
L'autòpsia ha estat a càrrec de l'Institut de Medicina Legal (IMLC) de Girona i s'està a l'espera dels resultats de les proves toxicològiques enviades a l'Institut Nacional de Toxicologia a Barcelona, tot i que, per ara, tot apunta a una mort per " xoc "anafilàctic per la reacció a una toxina.
ARA A PORTADA
-
-
L’Ajuntament ja estudia com invertir els 3 milions d’euros per a la millora d’escoles públiques Redacció
-
"El nostre tresor és el comerç local": la segona Fira Pirata del Roc Blanc amplia les activitats familiars Pilar Màrquez
-
Terrassa es bolca en la quarta Magic Line per investigar la histiocitosi: "Cada pas compta" Pilar Màrquez
-
La plaça Nova acollirà la Culturassa 2026 que homenatjarà el 45è aniversari del Drac i els Diables Joan Muñoz
Publicat el
20 d’agost de 2020 a
les 11:09
Notícies recomenades
-
Comarca
Castellbisbal tria un nou model de recollida de residus
-
Comarca
Viladecavalls tindrà els dos primers gegants
-
Comarca
L'experiència immersiva “El batec del temps” arriba a Rubí
-
Comarca
Obres de millora als talussos de la via del tren a Viladecavalls
-
Comarca
Mor el motorista accidentat a Rubí el Dilluns de Pasqua
-
Comarca
El CST i la Fundació Barça impulsen la teràpia assistida amb gossos