La velocitat de propagació del coronavirus es va disparar ahir a Catalunya, que va passar d'una Rt de 0,94 a 1,11, el que indica que l'epidèmia torna a créixer i que, de mantenir-se, obligaria el Govern a replantejar-se les mesures de la desescalada i el pla de Nadal.
L'empitjorament dels indicadors epidemiològics porta al fet que el risc de rebrot (EPG), que mesura l'índex de creixement potencial de l'epidèmia, s'hagi també disparat en 38 punts en passar de 181 de dilluns a 219 d'avui, mentre que es mantenia la pressió hospitalària, amb 1.511 ingressats -vuit menys que dilluns-, però amb 351 persones greus a l'UCI, set més que la vigília.
Segons les dades epidemiològiques actualitzades ahir dimarts pel Departament de Salut, també ha empitjorat la incidència de casos acumulada en els darrers 14 dies (IA14), que han passat de 206 a 211,77, gairebé sis més, i el recompte de víctimes mortals va sumar 39 morts més per Covid ahir, fins a arribar als 16.432 des de l'inici de la pandèmia, el març passat.
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de desembre de 2020 a les 11:20
Notícies recomenades
-
Comarca
Entra en marxa la Zona de Baixes Emissions a Rubí
-
Comarca
La gestió de l’aigua de Vacarisses passa a l’empresa pública GIACSA
-
Comarca
El Vallès creix un 34% els últims 25 anys
-
Comarca
La mala combustió d'una estufa posa en perill la vida d'una família a Castellbisbal
-
Comarca
Rubí celebrarà el Cap d’Any amb música i espectacle
-
Comarca
La taxa de residus i l’IBI s’encareixen a Sant Cugat