Rellinars tindrà recollida porta a porta al novembre
Els residus s'hauran de dipositar en uns contenidors que es lliuraran gratuïtament a la ciutadania

- Ariadna Costa, finalista al Ciutat de Barcelona
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’octubre de 2021 a les 07:00
Actualitzat el 19 d’octubre de 2021 a les 18:55
Rellinars implantarà un sistema de recollida de residus porta a porta a partir de novembre. El municipi vallesà s’afegirà, d’aquesta manera, a Vacarisses, Ullastrell, Palau-solità i Plegamans i Matadepera com a municipis de la comarca que ja disposen d’aquest servei, un model en el qual el veïnat lliura els residus correctament seleccionats a davant de casa segons uns dies i uns horaris establerts.
El nou mètode entrarà en funcionament l’1 de novembre i l’Ajuntament ja ha iniciat una campanya informativa per explicar els veïns com serà la nova gestió.
Els rellinassencs hauran de treure els residus a partir de les 21 hores i els diumenges, abans de les 16 hores. Dimarts es recollirà l’orgànic i el paper i el cartró; els dimecres (alterns), la resta i l’oli, i el vidre; i els dijous i els diumenges, l’orgànic i els envasos.
L’orgànic s’haurà de dipositar en bossa compostable dins d’un cubell marró que el Consistori facilitarà de manera gratuïta a la ciutadania i els envasos, el paper i el cartró, la resta i el vidre, dins d’un cubell verd que també serà lliurat gratuïtament a tota la ciutadania.
El tèxtil sanitari (compreses i bolquers) s’haurà de dipositar en una bossa a part i amb un adhesiu identificatiu. Es recollirà cada dia de servei, com els excrements d’animals de companyia.
Primer any a Ullastrell
Qui ja fa un any que compta amb el sistema porta a porta és Ullastrell, que el passat divendres va rebre la visita del director de l’Agència Catalana de Residus, Isaac Peraire; l’alcalde de Matadepera i president del Consorci de Residus del Vallès Occidental, Nil López; i l’alcalde de Vacarisses i president de l’Associació de Municipis del Porta a Porta, Antoni Masana.
Segons expliquen l’alcalde d’Ullastrell, Jaume Puig, i la regidora de Medi Ambient, Anna Bigordà, el municipi ha passat del 43% al 88,7% en recollida selectiva, amb una participació del 95% del padró d’habitatges i comerços. Aquestes dades situen Ullastrell com al segon poble que més recicla de la comarca i entre els quinze de tot Catalunya.
Notícies recomenades
-
Comarca Viladecavalls viu la seva Festa Major més tradicional i popular
-
Comarca La cultura popular, pilar de la Festa Major de Viladecavalls
-
Comarca Moda Re- obre una nova botiga a Rubí
-
Comarca Detingut per cinc robatoris dins de vehicles a Sant Cugat
-
Comarca Risc al talús del Torrent del Frare
-
Comarca Canvi de sentit a dos carrers del centre de Sant Cugat