Un gran cor posa veu i música al barroc
El Cor Montserrat estrena repertori amb magnes obres de Schütz i Bach

- La tercera plaça, objectiu del San Cristóbal a la darrera jornada
ARA A PORTADA
Publicat el 30 d’abril de 2022 a les 08:32
Actualitzat el 29 d’abril de 2022 a les 17:55
"Estem en forma. Els assajos previs al doble concert d’aquest cap de setmana han funcionat molt bé”. Són paraules de Rosa Maria Ribera, directora del Cor Montserrat, que avui dissabte i demà diumenge presenta el 56è concert de la Mare de Déu de Montserrat a l’Auditori Municipal de Terrassa. La formació terrassenca ha escollit per la celebració obres de dos grans mestres del barroc: el “Magnificat” de Johann Sebastian Bach, i la “Passió segons Sant Joan”, de Heinrich Schütz.
Ribera diu que tenen moltes ganes de pujar a l’escenari i retrobar-se amb el públic en directe. “Estem molt contents de fer altra vegada dues sessions i esperem omplir com els últims anys”. Destaca que és un repertori amb dues obres que permeten entendre millor la continuïtat de l’obra litúrgica alemanya. La directora explica que van buscar antecessors de Bach i que es va triar a Schütz perquè aquest 2022 es compleixen 350 anys del seu traspàs i era una manera també de fer-li homenatge.
La directora significa la figura de qui fou mestre de capella de Dresden. “En l’obra sacra de Schütz ja s’observen recursos musicals del Renaixement que Bach aplicaria després i que tenen vincles amb l’estructura de la composició i de la veu. Per tant, és interessant sentir l’obra dels dos compositors alemanys; la de Schütz (1585-1672) a la primera part i el “Magnificat” de Bach (1685-1750) a la segona per apreciar els contrastos”.
La “Passió segons sant Joan” aporta un element nou a escena perquè serà teatralitzada a càrrec d’actors-rapsodes que actuaran sota la direcció escènica de Rosa Aguado. Els actors que fan la interpretació són Pau Gómez, en la veu de Jesús, Mercè Genescà, (evangelista) i Kandy Guerrero (Pilat).
A continuació vindrà el “Magnificat”, de Bach, una obra que el cor va interpretar fa 20 anys i que ara tenia molta il·lusió de recuperar. Ribera també ha innovat. “El cor canta a cinc veus i està acompanyat d’un conjunt instrumental de deu dones músiques”. Les cinc veus estaran a càrrec de Teresa Campos i Clara Jorba, sopranos; Joana Prats, contralt, Vicenç Fàbregas, tenor. i Albert Crespi, baix. L’organista és Robert Tévar.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles Vols anar de públic a Operación Triunfo 2025?
-
Cultura i Espectacles Prime Video estrena el darrer film de Lasse Hallström, rodat a Terrassa
-
Cultura i Espectacles Set sèries “made in” Terrassa que pots veure a plataformes
-
Cultura i Espectacles “Caipirinyes és una emoció: la d’estiu, gresca i ganes de festa. Però tenim uns límits morals clars”
-
Cultura i Espectacles 25 anys pintant la vida amb colors
-
Cultura i Espectacles Terrassa a la pantalla