Art urbà als escacs geopolítics
El terrassenc Vicenç Ferreres parla dels conflictes d’Ucraïna, Iran i Gaza en una mostra que es qüestiona si estem esbalaïts davant les crisis

- Art urbà als escacs geopolítics
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de desembre de 2023 a les 11:34
Actualitzat el 08 de desembre de 2023 a les 11:59
“Sembla que estiguem esbalaïts”, diu el grafiter terrassenc Vicenç Ferreres. “Estem perplexos, ens en cauen a damunt per tot arreu, però no reaccionem”, afegeix.
“Estem esbalaïts?”. Una pregunta retòrica, amb la que enceta la seva exposició, que mostra fins al 13 de desembre a la galeria Impaktes Visuals. Un terrassenc a una sala sabadellenca, en una formulació mixta que no és gens estranya al Vallès. Ferreres, de fet, fa anys que treballa en aquesta galeria expositiva i alhora botiga de pots d’esprai i ginys relacionats amb l’“street art”.
De les seves parets pengen ara uns quadres per dir que Margaret Thatcher estava equivocada quan deia allò del “There is no alternative”. N’hi ha, però que cal despertar de la doctrina del “shock”, en paraules de l’altermundista Naomi Klein.
Ferreres planteja un recorregut geopolític en els quadres que componen la mostra. I és que l’arrenca amb un boxejador d’estètica com de l’antiga Unió Soviètica. “L’expresso amb mirada perduda en el temps. Borni. És una persona que ha encaixat hòsties a dojo. I així s’ha quedat”, planteja Ferreres. “Em volia referir a la guerra a Ucraïna, a la qual van portar molts soldats que no tenien ni idea de què feien allà i per què els havien dut”, afegeix.
El recorregut continua amb una referència a la religió (sempre n’hi ha qualcuna, als seus treballs). Es tracta d’una mena de verge o monja, batejada com “Galleta maria”, vestida de “bondage” (cuir vermell i làtex).
La tercera aturada és un quadre de grans dimensions (fa 3,26 metres d’amplada), en una mirada de paisatge. S’hi veu una dona que s’esquinça els cabells, en memòria de Mahsa Amini, la jove que va morir assassinada pel règim de l’Iran per dur el vel mal posat.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles Un Cicle Gaudí de cinema més accessible a Terrassa
-
Cultura i Espectacles Un Raval ple de llibres en català
-
Cultura i Espectacles Què fer aquest cap de setmana a Terrassa: 3, 4 i 5 d'octubre
-
Cultura i Espectacles Cant de sirenes, ball frenètic i un gran incendi a Terrassa
-
Cultura i Espectacles El PAC de Terrassa és declarat Lloc d'Interès Cinematogràfic
-
Cultura i Espectacles Exhaurides les entrades per veure Ángel Martín a Terrassa