El nombre de dones joves que decideixen emprendre és cada vegada més gran, encara que segueixen sent encara menys que els homes i tiren abans la tovallola. Aquesta una de les conclusions del "'Diagnòstic sobre igualtat de gènere en l'emprenedoria per a joves", presentant a Madrid per expertes d'Acció contra la Fam i joves emprenedores que explicaven com han viscut aquesta bretxa de gènere.
"L'estudi mostra algunes dades alarmants com que el 60% de les dones que decideixen emprendre abandonen el procés, tot i que tant homes com dones mostren la mateixa intenció", va explicar Ana Alarcón, responsable d'emprenedoria en Acció contra la Fam. Aquesta bretxa de gènere no només fa referència al menor nombre d'emprenedores, sinó també al tipus d'emprenedoria de les dones.
Sector serveis
Aquest col·lectiu emprèn més en el sector serveis, que implica menor remuneració, més competència, marges de benefici reduïts, menors possibilitats de supervivència i menor innovació tecnològica. L'informe especifica que cal fer una redefinició del que significa ser un bon emprenedor. "La definició i els continguts arquetípics del que s'entén avui dia per bon emprenedor han canviat, passant de ser predominant masculina a andrògina (neutra)", va comentar Alarcón.
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de febrer de 2020 a les 20:41
Notícies recomenades
-
Diners El BBVA recorre al Tribunal Suprem les condicions del govern espanyol a l’opa sobre el Banc Sabadell
-
Diners L'IPC puja a Catalunya el juliol un 2,3%
-
Diners El BBVA decideix mantenir l'opa al Sabadell malgrat la venda de TSB i el macrodividend extraordinari
-
Diners Oportunitat per a Europa?
-
Diners Cirsa tanca el primer mes a borsa sense grans oscil·lacions
-
Diners El BBVA admet riscos i revisa les sinergies de l’opa al Sabadell