
Litoclean aposta per la innovació
La consultora mediambiental remodela la seu de Rubí per donar més espai al laboratori i l’àrea de desenvolupament

- Litoclean aposta per la innovació
ARA A PORTADA

- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 23 de maig de 2023 a les 17:46
La consultora mediambiental Litoclean compta amb un nou centre d’innovació a Rubí, un espai destinat a la recerca i el desenvolupament de noves metodologies de descontaminació més sostenibles. L’empresa ha renovat les seves instal·lacions al municipi per donar més espai a la innovació, tant al laboratori, que ara disposa de 30 metres quadrats i tecnologia puntera, com l’àrea de desenvolupament d’equips de tractament.
Inaugurat aquest dimarts, el centre està dividit en tres àrees: una logística, on es fa el manteniment, revisió i verificació dels equips; la de desenvolupament d’equips de tractament, on es fa el disseny i la construcció dels mòduls; i el laboratori, encarregat de portar a terme els assajos de tractabilitat i l’estudi de noves vies de remediació que després s’apliquen a camp.
Des de l’empresa catalana asseguren que el centre d’innovació és la materialització d’una cultura empresarial basada en la millora contínua i en l’aposta per la recerca i la sostenibilitat. De fet, el departament de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I) de Litoclean porta a terme una vintena de projectes a l’any en què s’estudien les tècniques més adequades per a cada emplaçament mitjançant assajos de laboratori i de camp. “També es construeixen equips optimitzats de tractament, adaptats a les necessitats de cada servei i sempre amb l’objectiu de l’eficiència i la sostenibilitat”, expliquen des de la consultora.
“Fa 25 anys que ens dediquem a protegir els recursos naturals, com són el sòl i l’aigua, i amb aquesta finalitat sempre present, hem anat evolucionant per adaptar-nos als canvis tant de mercat com socials. Treballem per contribuir a la sostenibilitat del planeta, és la base de la nostra cultura d’empresa, i per això implementar metodologies de remediació que causin el menor impacte a l’entorn s’ha convertit en un objectiu prioritari per a nosaltres”, ha exposat la terrassenca Begoña Mundó, CEO de Litoclean.
[caption id="attachment_485080" align="aligncenter" width="700"]
Begoña Mundó, al centre de la imatge / Ajuntament de Rubí – Localpres[/caption]
A part dels diversos projectes pilot i estudis per trobar metodologies de tractament més sostenibles que porta a terme Litoclean al seu laboratori, l’empresa forma part de diversos projectes i grups de treball internacionals en què s’investiguen i s’avaluen metodologies pioneres “que ens permeten estar a l’avantguarda tecnològica en el nostre sector”, ha assegurat Mundó.
“Rubí és un municipi industrial i projectes com el de Litoclean són molt positius per a la nostra ciutat”, ha indicat el quart tinent d’alcalde de Rubí, Rafael Güeto.
“Per a l’Administració és molt important poder comptar amb consultories com Litoclean que investiguen i desenvolupen solucions per a la reutilització i aprofitament de l’aigua i que aposten per la innovació i la sostenibilitat”, ha destacat, per la seva banda Mar León, gerent de l’Agència Catalana de l’Aigua.
Al centre de Litoclean a Rubí hi treballen directament una desena de persones, tot i que el departament d’R+D+I de l’empresa també té gent a les oficines centrals, a Barcelona.

Notícies recomenades
-
Diners Les borses i l’estagflació
-
Diners El BBVA recorre al Tribunal Suprem les condicions del govern espanyol a l’opa sobre el Banc Sabadell
-
Diners L'IPC puja a Catalunya el juliol un 2,3%
-
Diners El BBVA decideix mantenir l'opa al Sabadell malgrat la venda de TSB i el macrodividend extraordinari
-
Diners Oportunitat per a Europa?
-
Diners Cirsa tanca el primer mes a borsa sense grans oscil·lacions