Els jardiners aturats
Els jardiners de Terrassa comencen a notar l’impacte de la sequera: “hem reduït aproximadament un 30% la nostra facturació des de finals d’octubre”
- Els jardiners aturats
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de febrer de 2024 a les 19:48
Les restriccions derivades de la la sequera han afectat de forma directa al sector de la jardineria. El Gremi de Jardineria de Catalunya, que agrupa unes 2.500 empreses i 13.000 treballadors, defineix la situació com a “crítica”. En els darrers mesos la seva feina s’ha reduit en un 20%, és a dir, s'han perdut uns 60 milions d’euros.
Les restriccions aprovades per la Generalitat de Catalunya prohibeixen l’ús d’aigua per al reg de jardins i zones verdes, a excepció dels arbres situats als espais públics i els arbres singulars, sempre i quan es reguin amb aigües regenerades o freàtiques. El president del Gremi de Jardineria de Catalunya, Miquel Marín, explica que la “jardineria queda aturada”. Els estudis apunten que el consum d’aigua en jardineria és d’un 4% i si se li resta el reg de la gespa, que és el que necessita més aigua, es queda en un 2%.
Els treballadors del sector a Terrassa comencen a notar l’impacte de la sequera. Daniel Amezcua, propietari de Fecardi, explica que la seva empresa es troba perjudicada: “hem reduït aproximadament un 30% la nostra facturació des de finals d’octubre”. El volum de feina ha disminuït i els clients no necessiten tants serveis. Paco Plaza, propietari de Jardineria Plaza, afirma que “ens adaptem a la sequera, sabem que no es pot regar i intentem buscar alternatives”.
Notícies recomenades
-
Diners
Leitat Terrassa acull una reunió clau del projecte GUTBABI
-
Diners
La Cecot llança un projecte per combatre la discriminació de gènere en els processos de selecció
-
Diners
Balanç dels mercats
-
Diners
Recaptació rècord a la Nit Solidària de Movento Stern
-
Diners
Ficosa supera els 30 milions de càmeres produïdes en els últims 11 anys
-
Diners
Bike Ocasión incrementa la facturació un 70% i assoleix els 23 milions d'euros el 2025