La contractació fins al setembre creix un 6,1% a Terrassa
Els tres primers trimestres de l’any s’han signat 39.879 contractes pels 37.587 del mateix període de l’any 2023. L’augment ha estat més intens en els homes que en les dones
- “Ara, les expedicions ja són molt comercials; ha anat canviant”
ARA A PORTADA
- Laura Massallé
- Redactora a Diari de Terrassa
Publicat el 21 d’octubre de 2024 a les 20:28
La contractació a Terrassa durant els tres primers trimestres de l’any ha augmentat un 6,1% en comparació amb el mateix període del 2023. Entre el gener i el setembre d’enguany, els dos inclosos, es van signar 39.879 contractes a la ciutat, quan l’any anterior havien estat 37.587. Així, aquest 2024, se n’han formalitzat 2.292 més.
Així es desprèn de l’últim informe sobre l’evolució del mercat de treball a Terrassa elaborat pel Servei d’Estudis i Observatori de la Ciutat, que també recull les comparatives amb el 2020, el 2021 i el 2022. En aquest sentit, el nombre de contractes signats a Terrassa enguany és un 24,05% superior al dels nou primers mesos d’ara fa quatre anys (32.148), però inferior al del 2021 (43.251) i el 2022 (44.114).
L’augment interanual de la contractació s’ha donat de forma més accentuada en la població masculina (+ 6,81%) que no pas la femenina (+5,46%). Tot i això, durant els primers tres trimestres del 2024, els contractes signats per les dones (20.920) superen, com és habitual, el nombre dels signats pels homes (18.959).
Això no significa que hi hagi una major ocupació o un major nombre de llocs de treball ocupats per dones. El nombre de contractes signats no equival al nombre de llocs de treball, ja que en molts casos un mateix lloc de treball, al llarg d’un període temporal, ha tingut més d’un contracte, i un mateix treballador pot encadenar diversos contractes.
En aquest sentit, la temporalitat dels contractes és més elevada en les dones (68%) que no pas en els homes (43,84%).
Notícies recomenades
-
Diners
El futur dels àrids reciclats, a debat a Terrassa
-
Diners
De residu a recurs: Cirsa dona una nova vida als naips dels seus casinos
-
Diners
Condemnen Francesc Rubiralta a pagar 7 milions a Celsa per remuneracions excessives
-
Diners
De KH7 a Gebro Pharma: la intel·ligència artificial redefineix vendes, producció i gestió
-
Diners
L'Autcat reclama una reforma integral del treball autònom
-
Diners
Èxit dels tallers d’aparadorisme de la Cambra de Terrassa: 42 comerciants hi participen