- La transgressió del Carnestoltes
ARA A PORTADA
Dir que el Carnestoltes és disbauxa i transgressió és una afirmació molt òbvia. De fet, el seu origen pagà ja implica que es tracta d’una festivitat amb via lliure per traspassar límits. Així s’hauria d’entendre, independentment de si s’hi participa o no. Dit això, el Carnestoltes a Terrassa sempre ha tingut un esperit transgressor i provocador que el fan molt especial i característic. Tanmateix, l’any passat, el Diari de Terrassa es preguntava en un reportatge si el Carnestoltes de la ciutat havia perdut transgressió. Les comparses antigues encara mantenen les referències sexuals, però les més joves tenen un altre estil. Curiosament, el cartell d’aquest any ha provocat polèmica. La imatge d’un bisbe a quatre grapes i amb sabates de taló ha causat “el disgust” del Consell Interreligiós de Terrassa. Unes queixes que es poden entendre. El que no entenem ni compartim és la utilització política interessada d’una festa tradicional organitzada per la societat de la ciutat.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
- Arxivat a
Altres opinions
- Joves Sants? Salvador Cristau Coll
- Els constructors necessaris de Terrassa Salvador Cardús Ros
- L’edatisme i els drets humans de les persones “grans” Joan Tamayo Sala
- Adaptar equipaments essencials Joan Roma i Cunill
- POUM: sí o no? Txetxu Sanz
- La Barcelona dels 5 milions versus la Catalunya metròpoli Manel Larrosa
- La transgressió del Carnestoltes · Opinió · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.