El Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ofereix també diversos consells als conductors. Un és el de recopilar els papers del cotxe. “És organitzar la documentació en una mateixa funda i així la podrem trobar ràpidament. Aprofiteu per fer neteja, no cal que guardem el rebut de l’any 90, per exemple”.
Cal que portem la següent documentació: el permís de conduir, el permís de circulació del vehicle o l’autorització provisional expedida per Trànsit, la targeta de les característiques tècniques del vehicle, i l’informe favorable de la ITV i l’adhesiu, en el cas que el vehicle ja l’hagi hagut de passar. També és bo portar al vehicle la documentació sobre l’assistència mecànica contractada, per si la podem necessitar en qualsevol moment.
Una altra qüestió que recomana el RACC és optimitzar el maleter i col·locar l’equipatge de forma intel·ligent i sensata. Convé començar per les maletes grans i acabar amb els objectes petits. Recordem que com més pes, més gasolina gastarem.
El carregador del mòbil
Tampoc no ens hem d’oblidar dels carregadors de mòbils i bateries externes, si en tenim. Un mòbil amb la bateria ben carregada ens pot fer molt servei si, malauradament, patim una avaria allunyats dels nuclis habitats. A més, serà bo definir la ruta que realitzarem en el nostre GPS i fixar correctament aquest aparell al suport del cotxe.
Per últim, és aconsellable revisar l’estat del trànsit i la previsió del temps, així com cercar la ruta idònia per esquivar l’operació sortida.
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de juny de 2016 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dimecres 8 d'abril del 2026
-
Terrassa
Terrassa ensenya com fer tràmits en línia en sessions a les biblioteques
-
Terrassa
El simposi sobre el Trastorn Límit de la Personalitat de MútuaTerrassa celebra deu anys com a referent en salut mental
-
Terrassa
Terrassa rebrà més de 3 milions d'euros per a 34 dels seus centres educatius
-
Terrassa
Terrassa bolca les seves escoles en la candidatura de la Seu d’Ègara a la UNESCO
-
Terrassa
Vox Terrassa presentarà un recurs contra la sanció imposada als seus tres regidors