L’Albert Castañé és un terrassenc de 47 anys que, juntament amb la Isabel Manners, gestiona el compte d’instagram @igersterrassa, un perfil de mencions que va néixer el setembre de 2014 i que a dia d’avui compta amb més de 6 mil seguidors. “Era un moment en què estaven naixent moltes pàgines genèriques d’aquestes que fan mencions i mostren imatges d’altra gent. Amb la Isabel vam pensar que estaria bé crear una galeria que mostrés com era Terrassa”, explica Castañé. “Vam intentar que només fossin imatges de la ciutat però ens vam adonar que no hi havia prou gent que fes fotos amb la qualitat suficient com per poder publicar cada dia una foto de Terrassa. Per això, el que fem és penjar dos dies a la setmana fotos de la ciutat; uns altres dos dies, fotos de Catalunya, i els tres restants, imatges de temàtica lliure”, especifica aquest instagramer.
“Escollim les fotos d’entre totes les que es comparteixen amb el hashtag #igersterrassa. És tan simple com escollir, d’entre les etiquetades, la que més ens agrada, tenint en compte que sigui de la temàtica que correspon a aquell dia”, detalla Castañé.
A més de fer mencions diàriament, des de @igersterrassa organitzen diversos concursos. “Aquest any, el de la Fira Modernista va arribar a les 1.600 fotos. Amb dos o tres dies de fira és una passada. Pàgines més grans que la nostra no arriben a aquests nivells”, assenyala aquest egarenc.
Els dos gestors de @igersterrassa tenen també els seus propis comptes. El de la Isabel és @manners_isabel i supera els 54 mil seguidors, mentre que l’Albert es fa dir @xopet1969 i suma més de nou mil seguidors. Castañé va crear aquest perfil el juny del 2012 amb l’objectiu de “passar-m’ho bé, que és el mateix objectiu que segueixo tenint ara”. Totes les fotos que hi penja són fetes per ell, la gran majoria amb mòbil, i editades amb l’aplicació Snapseed o el propi editor d’Instagram. “M’agrada penjar-hi de tot. M’agraden els reflexos, les albades… Tinc des d’un correfoc fins a un grafit”, explica. “Intento pujar una foto cada dia. De vegades fallo però tinc una mitjana de sis fotos a la setmana”, diu.
“És llaminer. Sempre vols tenir més seguidors i més ‘m’agrada’. Has de ser conscient que això només és una afició i que hi ha dies que la foto agradarà més i dies que no tant o que hi ha èpoques que podràs dedicar-hi moltes hores i èpoques que no”, avisa l’instagramer.
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juliol de 2017 a les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Istambul, Covadonga i les piràmides
-
Terrassa Els Minyons s'exhibeixen al País Basc
-
Terrassa Desarticulen un viver il·legal de gossos a Terrassa
-
Terrassa Comencen els talls de trànsit al carrer d'Arquimedes
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Tòquio, els Picos de Europa i Tànger
-
Terrassa Tres noves àrees infantils inclusives