s va graduar a l'ESCAC l'any 2012 i el 2013 ja estrenava el seu primer llargmetratge. Parlem de Dani de la Orden, autor de "Barcelona, nit d'estiu", "Barcelona, nit d'hivern" i "El pregón", a més de realitzador de videoclips i anuncis publicitaris, professor de l'escola i, segons diuen a l'ESCAC, "el director català preferit de les nenes jovenetes".
Inspirant-se en la cançó "Jo mai, mai" de Joan Dausà i en la pel.lícula anglesa "Love Actually" de Richard Curtis, Dani de la Orden va debutar amb "Barcelona, nit d'estiu", una comèdia romàntica que explica sis històries que transcorren durant la mateixa nit (rodada en cases d'amics seus). El nexe és que els personatges es queden desperts per veure el pas d'un cometa. Les situacions són quotidianes i els personatges i diàlegs, força creïbles. En el repartiment, que va actuar sense cobrar, hi figuren Francesc Colomer, el terrassenc Jan Cornet, Miki Esparbé, Joan Dausà, Àlex Monner, Mar del Hoyo, Laura Díaz, Sara Espígul, Bárbara Santa-Cruz, Peter Vives i Mingo Ràfols.
De la Orden hi va invertir els seus estalvis i tots els diners que va aconseguir treure d'amics i parents. Com que no n'hi havia prou, va recòrrer als professionals: El Terrat i Kike Maíllo com a productors i Estrella Damm, El Periódico, Cameo i Filmin com a espònsors.
Acabat el film, va decidir promocionar-lo personalment i va emprendre un "tour" estiuenc pels pobles de Catalunya i Mallorca, que incloïa el passi de la pel.lícula, presentada per ell, un col.loqui, un monòleg i un mini-concert de Dausà. Quan "Barcelona, nit d'estiu" es va estrenar als cinemes, ja l'havien vist cinc mil persones i la banda sonora, que no havia sortit encara a la venda, ja havia entrat al top 10 d'internet.
Dos anys després, es va estrenar "Barcelona, nit d'hivern", que era i no era una continuació ja que recuperava alguns personatges i històries però n'incorporava molts de nous. Ambientada durant la nit de Reis, a cavall entre Barcelona i Madrid, té situacions esbojarrades i moments agredolços, personatges de totes les edats i un aire general fresc i proper. I un repartiment espectacular: Alberto Sanjuán -un madrileny amb un accent català impecable-, Montserrat Carulla, Miki Esparbé, Alexandra Jiménez, Berto Romero, Alejo Sauras, Aina Clotet, Bárbara Santa-Cruz, David Guapo, Abel Folk, Fermí Reixach, Clara Segura, José Corbacho, Asunción Balaguer, Tina Sáinz... El director diu que el secret per aconseguir bones interpretacions és parlar molt amb els actors.
L'any passat Dani de la Orden va canviar de registre amb "El pregón", un vehicle per a Andreu Buenafuente i Berto Romero, que era una mena de brometa, divertida però intrascendent, sobre la relació d'amor-odi entre dos germans que fa anys que no es veuen. La química que ténen Buenafuente i Romero és indiscutible però la pel.lícula, encara que fa riure, no va gaire més enllà.
De la Orden també ha rodat els documentals "Colom i la Casa Reial catalana" i "Desmuntant Leonardo", el darrer co-dirigit per Marc Pujolar, un altre graduat de l'ESCAC que ja havia format part de l'equip tècnic de "Barcelona, nit d'estiu" i "Barcelona, nit d'hivern".
E
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2017 a les 19:51
Notícies recomenades
-
Terrassa Dolors Frigola, nova presidenta de l’Observatori de l'Aigua de Terrassa
-
Terrassa Una família de Terrassa guanya 100.000 euros en un concurs d'Antena 3
-
Terrassa Volen garatges als baixos buits del carrer Ample
-
Terrassa Terrassa recorda l’1-O amb un clam contra la repressió
-
Terrassa A la venda part de la Casa Soteras, antic Banc de Terrassa
-
Terrassa Falten ramaders al parc de Sant Llorenç: "No ho he deixat pels diners, ho he fet per la gent"