Maria Miralda va estudiar Art Dramàtic a l’Institut del Teatre i es va incorporar de ben jove com a actriu al Grup de Teatre d’Amics de les Arts, durant la segona meitat de la dècada dels 80. Actualment també fa de directora.
Recorda que la primera obra que va dirigir va ser “Capvespre al jardí”. Explica que “era una obra que m’agradava molt i com que en aquell moment no hi havia ningú per dirigir-la, m’hi vaig posar jo”.
La Maria considera que actuar i dirigir són coses “molt diferents. Els actors han de crear el personatge, mentres que el director ha de tenir una visió de conjunt”, diu. No creu que una cosa sigui més difícil que l’altra. “Tot és un procés que acaba en satisfacció. Vas treballant i les coses van sortint”, assegura.
Considera que “la comèdia és molt agraïda perquè veus com el públic riu i disfruta” però a ella el que de veritat li agrada són “les obres dramàtiques que mostren el món interior dels personatges, els drames amb poca acció i molt centrats en les relacions, els sentiments i les situacions que pesen sobre els personatges i els superen”.
D’entre els muntatges del grup en els quals ha intervingut, ja fos com a actriu o com a directora, recorda amb molta satisfacció “Un lloc comú” i “Antígona a Nova York”, encara que “tinguessin poc públic”, així como els grans èxits de “La venganza de Don Mendo”, “Dotze homes sense pietat” i la recent “Deixeu-me un tenor”, que tancarà el cicle Escenes Locals el 24 de juny, sense oblidar tampoc “Un barret de palla d’Itàlia” i “L’inspector”, dues obres ben diferents però que “tenen en comú que van guanyar molts premis”.
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de maig de 2018 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dimecres 8 d'abril del 2026
-
Terrassa
Terrassa ensenya com fer tràmits en línia en sessions a les biblioteques
-
Terrassa
El simposi sobre el Trastorn Límit de la Personalitat de MútuaTerrassa celebra deu anys com a referent en salut mental
-
Terrassa
Terrassa rebrà més de 3 milions d'euros per a 34 dels seus centres educatius
-
Terrassa
Terrassa bolca les seves escoles en la candidatura de la Seu d’Ègara a la UNESCO
-
Terrassa
Vox Terrassa presentarà un recurs contra la sanció imposada als seus tres regidors