El Banc de Sang, juntament amb l’Ajuntament de Terrassa, impulsen avui una campanya per la donació de medul·la òssia coincidint amb la commemoració del Dia del Donant de Mèdul·la Ôssia. Durant tota la jornada, de 10 a 14 hores del matí i de 17 a 20 hores de la tarda, s’obrirà el registre de donants a totes les persones que vulguin inscriure’s. En paral·lel, s’habilitarà un segon punt d’atenció a la plaça de les Teixidores, al costat de la Casa Baumann. Per registrar-se com a donant de medul·la òssia cal ser major d’edat –tenir 18 anys– i no haver superat els 40anys, a més de gaudir d’un bon estat de salut. Durant la donació és realitzarà una extracció de sang que permetrà analitzar l’HLA, un grup de proteïnes que permet saber la compatibilitat entre dues persones de cara a futures donacions. La donació només es fa en cas que hi hagi una persona malalta compatible que en necessiti. En la majoria dels casos, la donació es fa mitjançant un procediment semblant a la donació de sang.
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de setembre de 2019 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Xoc frontal entre dos turismes a la carretera de Castellar amb una persona atrapada
-
Terrassa
ERC vol traslladar les activitats comercials que hi ha en pisos a les plantes baixes
-
Terrassa
Les piscines de la ciutat s’omplen per fer front a la primera calorada de l’estiu
-
Terrassa
Nova flota d’ambulàncies a partir del 25 de juny
-
Terrassa
L'Ajuntament recorre al Suprem la sentència sobre els clients de Mina
-
Terrassa
Ciutadans i entitats ja poden proposar idees per renaturalitzar les rieres de Terrassa