A partir de 2020 Terrassa tindrà un nou títol de transport pels desplaçaments a l'Hospital de Terrassa, que seran gratuïts. La T-Hospital serà una targeta unipersonal e intransferible amb la que qualsevol ciutadà podrà anar i tornar al centre hospitalari de manera gratuïta. Aconseguir la nova T-Hospital costarà 1 euro d'expedició i l'ús irregular tindrà un recàrrec de 4 euros.
El ple municipal va aprovar ahir les noves tarifes del servei del bus, amb l'única abstenció del PSC.
L'any vinent desplaçar-se en transport públic per la ciutat costarà el mateix que ara. La congelació de tarifes afecta els títols no integrats: El bitllet senzill constarà 1,45 euros, la T-25 18,10 euros i la T-Blanca oscil·larà entre els 5 euros i els 20 euros, en funció de la renda de l'usuari. Les tarifes del bus incorporen també la T-Comerç, amb preus reduïts pels desplaçaments per compres (veure requadre).
La novetat més important del dictamen és la gratuïtat dels desplaçaments a l'Hospital de Terrassa. Podran accedir a la T-Hospital totes les persones empadronades a Terrassa que no siguin beneficiàries de la T-Blanca, pensada pels usuaris amb menys renda, ni de la T-16, amb tarifa reduïda pels nens i adolescents. La targeta T- Hospital serà il·limitada, no caldrà renovar-la anualment, i es podrà obtenir presencialment a l'Oficina de Mobilitat o bé telemàticament a través del web de TMESA.
El 2020 els autobusos incorporaran màquines validadores específiques per la T-Hospital. En els trajectes es podrà fer un únic transbordament, sempre que aquest no excedeixi els 60 minuts entre les dues validacions. Els usuaris hauran de validar el títol a les línies que van a l'Hospital i també al segon bus, en cas de transbordament. A més, caldrà tornar a validar la targeta a l'arribada i la sortida de l'Hospital de Terrassa, a una màquina específica prop de la parada del bus.
Deixar el cotxe a casa
Lluïsa Melgares, tinenta d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, va defensar la gratuïtat dels desplaçaments en bus a l'Hospital. Va dir que l'objectiu "és que la gent deixi el cotxe a casa" i va recordar els problemes d'aparcament a l'entorn de l'equipament sanitari.
El PSC, que es va abstenir, creu que el problema no és el preu del bus, sinó la manca de franja horària, de freqüències i de línies a l'Hospital. "Amb els 200 mil euros dels bitllets a l'hospital és pot millorar el servei -va dir el socialista Marc Armengol -. Regalar bitllets no és la solució". Ciutadans tampoc comparteix la gratuïtat. El portaveu Javier González va defensar que es faci "pedagogia" amb les tarifes i va afirmar que "amb l'estalvi de la T-Hospital es podria comprar un bus cada any". Així i tot, la formació taronja va aprovar el dictamen.
ARA A PORTADA
-
-
Positivo Boy & Girl, botiga de barri: “Ens buscàvem la vida i anàvem a Londres per buscar producte que aquí no estava tan vist” Alejandro García
-
Ona Martínez, candidata d'ERC: "Les famílies de Terrassa guanyen 1.800 euros anuals menys que a Sabadell" Pilar Màrquez
-
-
Estudiants nocturns a la biblioteca per a preparar les PAU: “Al matí prefereixo dormir fins tard i allargar a les nits” Arnau Fort
Publicat el
29 de novembre de 2019 a
les 21:18
Notícies recomenades
-
Terrassa
Vuit detinguts per cometre furts als autobusos de Terrassa i Barcelona
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
El Drac de Terrassa celebra 45 anys amb una gran diada
-
Terrassa
S'obre un esvoranc a l'avinguda de Jacquard
-
Terrassa
“Tasta Barris Terrassa”: una credencial per descobrir les festes majors dels barris