La Coordinadora de Vaga Feminista torna a convocar una acció per visibilitzar el dia contra les violències masclistes, en aquest cas, sumant-se a la performance "Un violador en tu camino" del col·lectiu "La Tesis", que va començar a Valparaiso, Xile, i que ha donat la volta al món. La coreografia s'ha convertit en un fenomen multitudinari, en un himne feminista que circula de manera viral per xarxes socials.
A Terrassa, la performance serà demà dissabte a les 11 del matí al Mercat de la independència. El comitè de Vaga Feminista ha fet una crida a aprendre la lletra i la coreografia a casa i participar en la performance amb un jersei amb caputxa. La convocatòria és "transinclusiva" i "no mixta", de manera que a la coreografia no hi participaran homes.
"A través d'aquesta actuació es busca donar una resposta al cop d'estat de Piñera i denunciar la repressió i violació dels drets a Xile", explica el comitè de Vaga Feminista a la seva convocatòria.
La plataforma declara "l'estat d'emergència feminista", ja que, diu, "ens trobem davant un escenari emergent i desolador". El col·lectiu fa referència a les violències masclistes a Xile, de la mà de l'exèrcit, i denuncia "la repressió que han sofert companyes que han secundat el moviment des d'altres llocs".
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de desembre de 2019 a
les 20:04
Notícies recomenades
-
Terrassa
Biblioteques a l'estiu, refugis climàtics, culturals i socials:
-
Terrassa
L’agost buida Terrassa: cada vegada més turisme internacional
-
Terrassa
FOTOS | Postals culinàries
-
Terrassa
Un aiguat intens descarrega sobre Terrassa i deixa ratxes de fins a 30 litres per hora
-
Terrassa
L'Ajuntament tanca jardins i parcs per l'episodi de pluges intenses
-
Terrassa
La zona blava és gratuïta: “Ara es descongestiona la resta de l'aparcament”